makan2 pertama kami

alhamdulillah, kali pertama kami buat2 makan2 selepas berkahwin ni haa., jemput ahli keluarga dua2 belah, alahai.. seronoknya. tak penat langsung.. hee

seronok rupanya buat makan2 dekat rumah ni sebenarnya. bila tengok tetamu datang meramaikan majlis, majlis solat berjemaah, yaasin dengan bacaan doa selamat yang diketuai imam muda firdaus abas abang ipaq sy, semuanya berjalan lancar. siap ceramah ringkas lagi uolls, rasa segar je malam tu. mak guwa pulak siap tanya soalan lagi.. mak guwa memang suka tanya soklan. macam anak dia jugak.

potluck aje, kami tuan rumah buat beberapa lauk, sekali ko. penuh wooo meja makan.. terkejut jugak tengok. banyak yang betul2 banyak.. murah rezeki sume yang bawak2 makanan.. alhamdulillah.


tapi apapun. sume abis. alhamdulillah.. ada lebih2 tu orang tapau bawak balik.

yang lebih menakjubkan lagi, sikit makanan pun tak tumpah. air pun. bagus anak2 buah kami ni haa.
manisnya senyuman ayah guwa
yang si kecik muadz tu pun tak meragam. padahal tengah gatal gusi tu.
muat jugak haa. tapi ada lagi depan rumah tu tgh sedut 'oksigen' hehehe
acah2 candid lettew
ala tak lengkap sume. ada yang dah balik =(
seronok melayan tetamu ni sebenarnya. dah berkahwin dah hidup berdua, baru kita akan tau betapa besaqnya hati jika ada tetamu datang ke rumah. benarlah tetamu ni pembawa rezeki. tgk makanan berlebih lebih.. hee.

No comments: