lo jangan sombong sangat boleh?

ada budaya kita dekat malaysia ni yang saya perasan takde pada negara2 lain yang membuatkan kita ini sangat unik dan lain daripada negara2 lain, kot? rasanyalah.. bukan pernah sampai semua negara pun tapi membuatkan diri ni rasa bangga sangat duk kat malaysia ni haaa...


dan budaya ni cantiknya ada pada masjid2 di malaysia... dah menjadi budaya kita untuk bersalam dengan orang kiri kanan bila duk melepak kat masjid tu.. perasan tak? entah perasan entah tidak.... menda biasa kita buat tapi percayalah... kalau p tempat lain belum tentu boleh jumpa perkara sesimple bersalam dengan org kiri kanan macam yang dah kita amalkan kat negara tercinta ni haaa...

bukan lah nak membangga sangat dengan perlakuan dan adab yang macam ni tapi ia cukup untuk menunjukkan kita ni orang malaysia, yang penuh dengan didikan ketimuran, penuh beradab dan sopan santun... jadi , jangan ler duk perlekeh perkara sesimple ni... luaskan ia kat luar dari lingkungan masjid... senyumlah, sebarkanlah keceriaan, jadilah yang pertama untuk memberikan salam.. tak rugi pun bro! =)
hehe

1 comment:

EJA said...

Bak kata pepatah biar mati anak jangan mati adat.. Adat dan budaya tu penting sbb mencermin kn keperibadian kita