kisah hari ibu haritu

kisah hari ibu haritu.... kisah hari ibu yang perghhh, dia punya perdebatan, memang sangat2 rancak la kat pesbuk, twitter.... banyakla golongan2 bijak pandai yang berdebat pasal boleh ke idak nak menyambut hari ibu ni... kalau tanya saya, saya pun takut nak bagi pandangan... riso ada yang terlari akidah, riso itu, riso ini... jadi baik diam diri dari berbicara perkara yang bukan bidang kita, kan?

cuma pendapat sayala, kalau kita buat ibu terasa, rasa kecik hati dengan buat tak sensitif dengan hari yang dikhaskan untuk ibu2 seluruh dunia, bila kawan2 mereka yang ibu2 ini diraikan oleh keluarga masing2, ibu kita ni tengok ajela sambil buat2 macam tak kisah.. tapi dalam hati sapela yang tau kan..elokla kita hiburkan mereka dengan menunjukkan sedikit usaha untuk meraikan, menghargai mereka, tumpang ibu kita ni masih ada ini... betul dak? =)

sedikit yang buat saya betul akan ingat hari ibu ini, first time makan tengah hari minta mak suapkan.. amacam bro, ada bran? kui3.. eleh, malu la kunun... dah besaq nak suap2 bagai.. tapi, apa salahnya? sekali sekala... bila ibu kita suapkan ni, beza tau.. rasa kenyang lain macam.. berkat tangan ibu yang melahirkan kot... hehe... malam tu pun, buat suprise sikit, beli pizza makan ramai2 dengan abg ipaq, kakak beserta askar2 nya... kih3...

*ingat kat pesan seseorang tu, kita nak kenal akhlak seseorang dan nak tau guaner dia akan layan bakal orang umah dia nanti, tengok layanan lelaki tu dengan ibunya... jadi kesimpulan nya, pada bakal isteri guwa, lu siap.. guwa hari2 nak makan disuap... aicehhh... berangan, kemain... kih3

No comments: