tq brada !

lagi banyak kita cuba jaga hati seseorang tu, lagi banyak sebenaqnya kita menyakitkan hati dia.. percaya dak? nak xnak percaya, itulah hakikat sebenaqnya.. bila kita cuba sembunyikan segala keburukan yang dia ada, diam tak diam, kita sebenarnya menyakitkan hati si dia dengan tidak berlaku jujur.. dalam masa yang sama, bila tau kebenaran yang sebenaq, rasa sakit tu double daripada mereka yang berkata benar dan jujur walau mungkin pada mulanya ia juga menyakitkan..


ego masing2 la yang menyebabkan satu2 hubungan itu semakin dijarakkan kan? bila masing2 rasa masing2 betul, takde apa2 toleransi, taknak beralah, taknak mengaku kesalahan masing2, tanggunglah rasa pahit, berada dalam keadaan bersalah, rasa sakit nak tau cara terbaik untuk menjelaskan tentang punca semuanya bermula...

tapi takpe... dalam tempoh2 ginilah, kita tau siapa sebenarnya yang mampu mendorong kita untuk memperbaiki diri dan siapa sebenaqnya yang menjatuhkan semangat ke tahap paling rendah yang mungkin.. moga semangat baru yang ingin dibina dibimbing oleh teman2 yang jujur dalam menerima ketidak sempurnaan dan kekurangan pada diri ni.. tiada siapa yang sempurna sikapnya... namun jika ada teman yang boleh menerima kita seadanya, samada ketika kita down dan berada dalam keserabutan seharian, ada teman yang mampu buat kita tersenyum dan menyedaqkan kembali arah tuju yang sebenaq =)

No comments: