Dugaan di Madinah

dekat mana2 pun tempat yang kita pergi, pastinya akan datang dugaan yang dari pelbagai sudut.. tak lari daripada madinah ini sendiri.. masyaallah, dugaan ini datang dengan banyak kedai2 yang menjual produk2 seperti jubah2, yang sangat2 la cantik dan menawan la kata orang... time ni rasa nafsu tu betu dicabar... kedai2 yang menayangkan jubah2 yang memang cantikla solah-olah memanggil manggil untuk kita membelinya..



itu baru dari sudut pandangan mata lelaki.. bayangkan ajela dari sudut pandangan mata wanita.. guaner pulak la kesnya... kih3... dapat bayangkan suasana nya? haaa baguih... tapi alhamdulillah, dapat control lagi untuk tidak berlebih-lebih dalam membeli.. fuhhh..


tapi sempat jugakla beli 3 helai jubah dan 1 kopiah aje... dengan selipar(*harus bagitau jugak ke?kih3)... kan, nampak.. taklah boros sangat kan.. haha... tapi memang, banyak nya la kedai2 yang menjual macam2 produk di sekitar masjid nabawi ni... kurma lagilaaa.. dijual kat tepi2 jalan je kat pekan madinah...

jadi kalau mai ke pekan madinah ni, beringatlah sama ya untuk bersedia dari segi mental dan fizikal untuk tidak mengikutkan hawa nafsu sangat bila nak bershopping itu... inat tujuan utama kita nak mai ke madinah ini... ok, peace yaw!!

4 comments:

Fara Ada said...

ptut la iz cuti lamaaaaa
dah lepas ke sana rupanya..
alhamdulillah...
bestnya iz da sampai sana dlu...
moga selamat semuanya ye inshaaAllah

cintailmu89 said...

syukur, sampai jugak... lama teringin.. ada rezeki, alhamdulillah...
ni rasa macam rindu dah nak p sana lagi.. =)

Fara Ada said...

alhamdulillah...
entah bila lah kami pulak nk ke sana..
itulah ramai yg dah pernah pegi ckp benda sama...RINDU nk pergi lg..
mcmna la agaknya perasaan kt sana kan sampai rindu2..Subhanallah :) moga dipanjangkan umur dimurahkan rezeki...ad peluang nk ke sana juga nt..one fine day inshaaAllah

cintailmu89 said...

rasa dia, nak cerita lagu mana pun tak tau.. hehe..
mudah2 an dipermudahkan untuk fara ada ke sana.. insyaallah.. =)