Tukang buat gl x sihat

musim tak berapa nak stabil ni, memang musim2 sakit tu mai kan... nak2 macam sy ni yang tukang buat gl... sorang2 p nak jumpa dr... bersusun je rasa nak buat gl... seb baik tak payah amik no giliran minta gl ni kan.. kih3...

ni pun rasa macam x selesa aje.. batuk, panas badan selsema, pakej mai serentak... layankan jela... cuaca sekarang ni pun macam kalau panas, panas sangat, tapi kalau sejuk, fuhhh.. ni kat opis ni haaa... sejuk kemain...

tapi itula... jangan nak mengeluh sangatlah.. kalau sakit tu, bersyukur... semuanya ada hikmah.. contoh paling mudah, sakit itu kan salah satu cara nak menghapus dosa2 kecik.. bersabar, redha, tu lah jalan paling baik nak hadapi sakit2 ni..

lagi satu, bila mai sakit2 ni, mesti rasa bersyukur sangat time sihat kan? kalau sihat, x rasa pape... nikmat jugak yer dikurniakan kesihatan sebenaqnya.. jadi salah satu cara untuk kita mensyukuri nikmat sihat ni, sekali2 bila mai sakit ni laaa...

pada rakan2 sekerja yang tak sihat tu, banyakkan berehat.. makan ubat sampai betul2 sihat, dan kalau dapat mc tu, manfaatkan betul2 dengan berehat kat rumah.. ada kala badan tu dah letih sangat dihanyak oleh kerja hari2... wokay, itu aje...  wassalam =)

No comments: