Teori vs Praktikal

saya ni memang minat baca dengan tengok apa2 aje buku ataupun video yang menerangkan tentang konsep hubungan sesama manusia ataupun bab2 berkaitan dengan psikologi.. memang tajuk yang sangat2 menarik hati dan bila baca je, mesti rasa macam oooo.. gitu rupanya cara nak counter masalah tu, masalah ni.. bila kita kaji tentang cara kita berhubungan dengan orang dan cara nak merperbaiki sesebuah hubungan misalnya, segalanya nampak idealistik @ sempurna..

realitinya tidak.. hehe.. bukan semudah itu untuk kita apply cara2 yang buku duk ajar nu haa..yup, memang membantu tapi bukanlah 100%.. sukar nak praktik kan sebab manusia ni bertindak balas bukan dengan satu cara yang sama.. lain orang, lain ler ragamnya.. jadi nak tak nak, kita sendiri kena pelbagaikan cara untuk menegenali lantas mengetahui cara terbaik untuk memperbaiki sesebuah hubungan.. hurm................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

*motif entry ni, camne nak pujuk orang merajuk ni woi.. adoiiiiiiiiiii

2 comments:

ilafazila said...

sifat pujuk memujuk ni dtg dari diri sendiri..kalu dh mmg x reti memujuk tu pandai2 lah cari buku ke tanye org yg lebih tua ke..kalu dibiarkan org yg merajuk tu lame2 takot ade yg melepas nnt..so learn & creative more lah incik ding dong dantes...peace!!!


cintailmu89 said...

melepas pun pun melepas la..
letih dah melayan..