ya, sy seorang pengecut!

agak berani untuk buat entry mcm nih... tapi nak tak nak che' tak boleh simpan perasaan pelik ni sorang2... dan che' pasti yang orang perempuan takkan faham dengan perasaan lelaki yang satu nih.. kira macam orang2 lelaki je kot boleh faham menda yang che' cuba nak tulis.. rasanya laa...

che' sekarang betul2 berada dalam misteri perasaan yang che' sendiri memang tak boleh nak uraikan.. terlalu serabut, terlalu kusut.. che' akui, memang che' punyai kenangan pahit dengan kisah2 cintan sebelum nih.. semua nya hanya macam sesuatu yang pahit, susah nak dikenang..

sampai satu tahap sekarang ni yang che betul2 menutup pintu hati che' untuk menerima sesiapa pun... che' tak tau apa sebenarnya punca dia, tapi che' xde perasaan nak mulakan hubungan istimewa dengan sesiapa.. che' riso yang che' akan melukakan hati seseorang yang che' cuba bagi harapan tu...

che' tau dan sedaq yang menutup hati untuk terima sesiapa ini bukanlah satu perbuatan yang bagus pun, namun ianya lebih selamat dari melukakan hati seseorang kan? sakit hati bila perasaan ni orang permainkan, che' faham sangat macam mana rasa dia.. tak sedap la macam durian crepe tu..

che' cuba untuk menjadi seorang lelaki yang bertanggungjawab dengan memikirkan tanggungjawab che' sekiranya ingin hadir dalam diri seorang wanita.. biaqlah che' menerima seseorang itu dalam keadaan che' serius untuk memperisterikan dia, bila dah sampai masanya dan jika jodoh itu sampai, che' terima dengan hati yang terbuka dengan penuh rasa bersyukur. =)

* sebab che' baca kat mana ntah yang wanita ni perlukan jaminan dari seseorang lelaki.. perlu bagi kata putus time2 tu jugak.. kalau tak, nanti bye2... diorang tapaham yang lelaki perlukan masa jugak kadang2.. errrrrr.... tak faham... berikanlah pencerahan !!

12 comments:

ilafazila said...

heheheh....jeng3..

cintailmu89 said...

aik.. kot mana ila? ofis lagi ke?

ilafazila said...

rumah lh..opis 2 wat ape..heheeh

cintailmu89 said...

uiyooo... bestla ada tenet... ingat tengah ot kat tmpt baru.. bermesra-mesra an dengan opismate.. hehe

Iffah Afeefah said...

sy rase setuju dengan awk

biarlah dlu kalau rase tu xnk hadir

so jgn sbb nk jaga ati pade mulenye akan menghancurkan hati pade akhirnye

cintailmu89 said...

Kan.. Harapnya gitula..
Senang kalau ada yang faham..
:)

eszyamin said...

che tak prlu risau k..che tak kesorangan.lelaki mmg prlu masa..xperlu didesak..kbai

cintailmu89 said...

Tulah.. Masa.. Tersangatlah penting..
Kalaulah orang lain pun memahami kan bro?

Mizznadeiya said...

Kalau nak cakap nak, kalau tak nak cakap taknak.

Perempuan tak suka lelaki yang tak boleh beri komitmen, Just like UAI cakap, haram bercinta kalau tak berniat nak menikahi perempuan tu kan.

cintailmu89 said...

Yup.. Betul tu fatin...
Tapi kan, kalau hati rasa mcm masih tak boleh menerima sape2, baik jangan bagi harapan langsung kan..
Nanti kalau x jadi, menyakitkan hati je..

Mizznadeiya said...

Yup. Itu yang paling utama. Jangan bagi harapan.

Hehe.. Semoga awak berjaya ya! Chaiyok! FIghting!

cintailmu89 said...

Tq fatin.. Inayaallah.. =)