lelaki lembut?

lelaki yang berjiwa lembut adalah seseorang yang bukanlah lembut pada hakikatnya.. lelaki yang berjiwa lembut biasanya seseorang yang ada kalanya sensitif, adakalanya seseorang yang tegas.. jiwa mereka sukar untuk dijangka, sikap yang terkadang suka berubah-ubah.. susah nak jangka apa perbuatan yang akan dilakukan oleh lelaki berjiwa lembut nih.. namun masih boleh diterima, malah jauh lah hendaknya dari sikap baran dan biarlah nampak tenang je, kita yang tengok pun boleh tenang yer dak? =)

lelaki berperwatakan lembut pula mesti ramai yang tau kan? lelaki yang menyerupai wanita.. lembut gaya jalan  nya, lembut cara percakapan nya lembut segalanya lah.. kadang tu, kita yang memerhati tengok diorang ni lebih lembut daripada wanita2 sekarang.. x caye? cer tengok keliling kita.. wanita lebih keras dan tegas kengkadang.. kadang sampai takut nak tegur..hihi

lelaki , tolonglah... berjiwa lembut tak salah.. jangan jadi lembut, tolong? bukan nak double standard mereka lelaki yang lembut tapi melawan norma hakikat kejadian lelaki.. lelaki ni dijadikan untuk menjadi pelindung kepada wanita.. bukan untuk dilindung... camne nak melindung maruah wanita kalu diri sendiri lembut, tolak sikit tumbang..

kalau rasa diri itu nak lembut2, jangan lah join kawan2 yang sepesen dengan kita.. itu nanti hanya akan membuat yang lembut semakin lembut.. cer join lelaki2 yang macho untuk berkawan, lakukan aktiviti2 yang lasak, bukan nya join kelas tarian ke apa.. latih diri dan azam untuk berubah.. segalanya jika dilakukan dengan kesungguhan, insyaallah.. lama2 oklah tu..

* geram, makin ramai lelaki2 lembut nih.. ke memang perempuan suka gitu?

6 comments:

ilafazila said...

ehem...lelaki lembut tetapi tegas adelah pilihan wanita mase kini..ye dok?hahah

cintailmu89 said...

lelaki tegas dan baran pulak, amacam? haha

susah nak cari gitu skrg ila...

Fara Ada said...

isu sensitip nih..kalau bc dek 'kawan' mau sentap pulak nt hehe..
xpelah diharap tak da sape ambik ati dgn entri kali ni...hehehe

cintailmu89 said...

Err.. Xde terasa punyalah ada..
Nasihat... Apa salahnya...

Anonymous said...

Ader lelaki lmbut sker q huhu camane nih....aq un single tp pning la aq xtaw nk wt caner

Anonymous said...

Assalamualaikum. ...anugerah Allah tidak dpt kita nafikan...ada segelintir lelaki yg buat2 lembut itu wajar kita nasihatkan...ada jugak lelaki yg mmg semula jdi lembut tp berusaha utk menjadi seperti lelaki normal yg lain tp sering diperlekehkan...mgkin awk tidak pernah faham...apa yg awk nampak lelaki macho diluar sana itu (tidak semua) pandai berpura2...didepan wanita mereka akan layan friendly jika awk ada kawan lembut...tp hakikatnya mereka akan meraba dan akan membuat lelaki2 lembut ini seperti nak jd mangsa rogol lagaknya...awk tidak berada di tmpt mereka..tp pada sya secara positif mgkin awk bermaksud lelaki yv sudah kearah wanita...tp jgn tuding pada semua lelaki lembut ya..tidak semua mahu jd sperti ini...semua ini ujian Allah dan utk melalui ini bkn mudah....hya Allah yg tahu apa hikmah di sebalik kejadian ini....jika awk berada ditmpt lelaki lembut mgkin kdg kala rasa membunuh diri adalah lebih baik dri hidup..tp memikirkan perkara itu adalah kebodohan dan masih lg berpegang pada Agama Islam...maka hya doa mampu dipanjatkan....golongan lelaki tulen yg segak dan wanita yg cantik jgnlah menghina lelaki lembut da bersyukur pada Allah kerana Allah tidak menduga kamu utk menjadi lelaki lembut atau tomboi....semuaini adalah ujian yg amat berat utk dilalui...pada lelaki lembut jugak..jgnlah mmudah utk menyerupai wanita..biarlah lembut pada perwatakan tp jgnlah berpakaian sprt wanita...biar dikutuk dan dihina..terus bersabar dan jgn sesekali mempunyai niat utk menyerupai wanita...teruskan berpenampilan lelaki....Allah itu Maha Adil....jika diri seseorg itu terselamat dri dugaan tp dia ttp akan mempunyai keluarga...karma itu pasti....