tanda lelaki itu lemah

dari kecik kita dibesarkan dengan imej wanita yang lemah.. kan? betul la tu.. nak buat camne.. sape yang mulakan teori wanita lemah, che' pun tak pasti..

dalam entry ni, che' nak cuba menterbalikkan perkara ni dan menunjukkan pula dari segi lemahnya lelaki dimana.. seperti ramai yang tahu, tangisan wanita itu adalah satu kelemahan kepada lelaki.. tapi banyak lagi menda yang lain yang sebenaqnya menunjukkan yang lelaki itu lemah..

untuk orang lain, che' tak pasti.. tapi bagi diri che' sendiri, salah satu kelemahan lelaki apabila ingin melakukan sesuatu perubahan besaq dalam hidup (perubahan besaq yer, kecik2 tu tak kira) .. yup, semangat berkobar-kobar yang pada diri lelaki jika tidak disertai dengan api semangat daripada seseorang yang dia percayai, lama2 semangat tu pudar macam tu je..

nampak betapa penting nya lelaki ini untuk disokong dan diberikan kata2 peransang.. mungkin perkara ini nampak kecil pada wanita kat luaq sana.. tapi inilah sebenaqnya yang dperlukan oleh lelaki.. apa angpa ingat lelaki ni kuat sepanjang masa ke apa? kami tak lah sekental yang digempar gempurkan.. lemah beb bab ni.. nak kan sokongan tapi ego menghalang diri untuk meminta..

6 comments:

Novelgurl said...

dh....tundukkn ego tu..

iZ said...

Bukan senang nak tundukkan ego..
Tapi boleh kot...
Cuba3.. :)

Iffah Afeefah said...

memang stuju part ni

jdi ego kurng2kan

iZ said...

Kurang2 kan sebenarnya boleh.. Jangan hilang terus je..
Ego ni kalau kena tempatnya, ada bagusnya.. Kan?

Rain said...

bangun bang bangun! awat duduk tengah jalan ni ehihi

Anonymous said...

Pulak,
Bila masanya duk tengah jalan? Haha