kenangan mengusik jiwa, aiceh =)

Entah kenapa tengah hari gini , satu masa yang memang sangat tidak sesuai untuk terkenangkan kenangan2 manis lalu..  Tapi sejujurnya che' tak pasti betul ke kenangan ni manis ke pahit sebenaqnya.. Namun biaq p lah.. Perkara dah lepas... Kan? Sabaq jelah...sekali- teringat macam ni, nak senyum pun ada, nak sebak pun ada.. Tapi betapa tak gangster kiranya jika lelaki nak sebak2 ni.. Lemah je rasanya.. Kan?


Dalam zaman muda remaja dulu2, biasalah.. Hati che' pernahlah disentuh oleh seorang wanita ni.. Che' asalnya betul2 tak faham dengan perasaan ni.. Seorang yang che' rasakan seorang teman biasa, rupanya adalah seorang yang boleh mengakibatkan rasa2 suka tu ada..

Sebab tu lah seringkali che' jadikan kenangan ni satu pengajaran untuk che' jangan cuba2 untuk cuba permainkan perasaan orang lain sebab che' pernah rasa betapa sakitnya rasa ditinggalkan, rasa dikhianati ni.. Sakit dia makan tahun jugaklah.. Rasa murung, rasa kecewa yang memang tak terbendung punya.. Nasib baik ler ada kawan2 yang boleh tunjuk jalan nak dapat tune balik hidup waktu tu ntuk jadi normal balik..

Hingga hari ni che' ingat yang kenangan inilah yang betul2 merubah che' untuk lebih menghargai perasaan seseorang dan lebih menghargai perasaan sendiri sebenaqnya.. Bolehlah dikatakan trauma untuk mendekati wanita... Tak pernah lagi terfikir untuk bercinta segala... Sebelum tiba masanya, berkawan jelah seadanya..

Takmo berlebih-lebih.. layanan che' pada wanita atas dasar hormat.. Sama je layanan nya... Tak pernah nak berlebih-lebih takut termainkan perasaan orang ataupun takut untuk terperasan sukakan seseorang... Bukan senang nak hadapi rasa sakit ni... Alah, macamlah angpa ni tak pernah rasa ditinggalkan.. Kalau tak pernah rasa tu, bersyukurlah.. Kalau dah pernah rasa, pun bersyukur jugak sebab menda2 ginilah yang sebenarnya akan mematangkan kita untuk masa2 mendatang ini..

Adoi, terpanjang sikitlah entry  kali ni.. Maaf ler kalau terklik pastu terbaca entry ni.. Terseksa je rasa baca luahan hati orang ni kan.. Sejujurnya memang che' tak selesa nak luahkan tapi nak buat guane.. Kat perenggan pertama tu pun dah pesan awal2 yang terkenang kenangan lalu.. Kalau dah terkenang biasalah kalau terbawa-bawa meleret-leret..

Sudah cukup sudah.. Timbul satu persoalan... Adusssss... Camne nak buat ending entry ni? Haha.. Korang pernah rasa kecewa macam nih? Ceciter pengalaman angpa dan camne angpa boleh atasi rasa kecewanya tu.. Tq... Assalamualaikum...

5 comments:

EJA said...

pernah sekali rasa kecewa jatuh tp kuat kn diri bangkit semula dgn hrpn dipertemukan yg lbh baik..

Novelgurl said...

waalaikumussalam.
Kecewa's~? hmm..kembali pd Allah.semua perasaan tu kn dtg dripd Allah..luahkan pd Allah..Dia yang Maha Mengetahui.Ingt ..Semua hnya pinjamn..so kite x kn kecewa.InsyaAllah.Dunia nie hanyalh permainn dan senda gurauan.Negeri akhirat tu lah y lebih baik bg y beriman dan bertaqwa.

iZ said...

EJA>
bukan dah jumpa tunggu masa je ke skrg ni..
kan? hehe..
moga bahagia =)

iZ said...

novelgurl >>

itulah yang sepatutnya..
tapi biasalah..kelemahan manusia... kelemahan saya sendiri waktu tu..
nak buat gimana sih..hehe

alhamdulillah, pengajaran untuk masa depan jugak =) kan?

aniqbukhary said...

http://aniqbukhary.blogspot.com/2012/09/senarai-100-blog-paling-berjaya-sejak.html Chek list.. blog anda tersenarai