gua kena paksa kawen, camne?

aneh rasanya perasaan bilamana kita merasakan yang masa itu sangat pantas berlalu hingga tak sedar mana masa kita berada sekarang..

cukup dengan masa kita dilahirkan, melalui proses pembelajaran di sekolah rendah, dimana semua nya hendak dicuba dengan akal yang tak berapa nak cukup, masuk era remaja, nakal2 dengan akal yang waras tapi agak belum matang, dan alam pekerjaan yang dalam diam tak diam mendidik akal menjadi lebih waras dan mematangkan diri dari segi pemikiran dan perbuatan serta tingkah laku..

sebenaqnya, apa yang lebih aneh, bilamana kita sedar usia kita sekarang sudah cukup untuk mengintai-intai pasangan untuk dijadikan pasangan hidup di dunia (* hingga akhirat harapnya).. hehe.. ini adalah fitrah dan jangan dipertikaikan fitrah manusia yang satu ini..

kewarasan dan kematangan lelaki tidak akan sempurna selagi dia tidak berkahwin.. fakta ni!.. hehe.. yang melengkapkan fikiran seorang lelaki hanyalah kehadiran wanita dalam hidup dia sebagai seorang isteri wokay... bukan sebagai gelifriend and buayafriend..

apa beza jalan dengan jalan-jalan? jalan pastinya hendak lah mempunyai tujuan/arah tuju.. jalan-jalan? jalan yang tiada arah tuju, takde destinasi, tak tahu apa tujuan.. cer kaitkan dengan hidup dengan hidup-hidupan, kahwin dengan kahwin-kahwin.. ada paham? hehe

*xdelah kena paksa, cuma mak, akak dengan mak sedara cuba nak kenen-kenenkan.. kui3..

10 comments:

alien said...

alhamdulillah bro..

pwincess Lov3y dOv3y said...

cis ingt btul kne kwin pkse..

iZ said...

Alien?
Pulak.. Ak pun tak tau bilanya..
Tgkla. Kalau dah jumpa nanti..

iZ said...

Princess>>

kalau duk tangguh2 lagi, mau kena paksanya nanti... Haha..

Nadeiya Aalie said...

untung laaaaa... Kite ni baru start cakap kawen dah kena marah. huhu.. macam taknak bagi ja kan huu

iZ said...

Pulak.. Dah kenapa nak marah pulak?
Patut support dah ni...
Dah kena pikiaq menda ni awal2 dah...

Novelgurl said...

Alhamdulillah..semoga dipermudhkn je k...smga dpt y terbaik utk y terbaik.

Iffah Afeefah said...

hahaha saba jekla

awak da tua sngt tu

tu diorang nk kwenkan tu haha

iZ said...

mudah-mudahan.. insyaallah..
tenkiu novel gurl!

iZ said...

iffah> tua lah pulak.. muda sokmo.. hehe..

tak saba nak tengok menantu perempuan pulak kot..

lain pulak kerenahnya nanti.. =)