degree?

ok, lately terasa agak kejiwangan dan rasa macam melebih-lebih sudaaaa.. jadi bila dah tau perkara itu sudah berlebihan, maka, haruslah dibendung dan ditamatkan... kan? hehe.. jadi kita proceed dengan tajuk seterusnya dalam silibus iaitu tentang upgrade hidup kepada yang lebih baik... ok, gooooo!!

ramai mereka2 kat luar sana yang tak tau betapa penting nya untuk upgrade paper yang kita ada sekarang.. nak2 terutamanya kepada lelaki yang kita kena tahu taraf hidup sekarang yang sangat menjerut leher.. bagi yang masih berada dalam angan2 dan mengelamun, sedaqla.. dunia hari ni bukan seperti dulukala.. taraf miskin bandar sekarang ialah rm 3000.. kaji diri kita balik, berapa income kita bersih setiap bulan?

yup, memang betul yang rezeki tu sudah ditentukan oleh Allah s.w.t namun kita juga harus ingat yang Allah s.w.t juga berpesan untuk kita untuk sentiasa memperbaiki taraf hidup, kan? pernah dengar pepatah yang mengatakan berusahalah seolah2 nak hidup seribu tahun dan beribadah lah seolah-olah nak mati esok.. jadi, alasan apa lagi yang menghalang diri dari memperbaiki taraf hidup?

*kuatkanlah semangat che' untuk mengharungi cabaran & dugaan dalam mengejar sebuah ijazah.. amin =)

2 comments:

Iffah Afeefah said...

erm yeke?

ni paling miskin la ni kan

iZ said...

Erk.. Apa maksudnya iffah?