ustaz itu jahat =(

alhamdulillah, sampai sudah ke penghujung ramadhan.. syukur jika ada yang mula rasa berubah (*kearah lebih baik) dan istiqamah nya dia dalam perubahan itu dapat kekal untuk tahun2 mendatang.. dalam bulan ramadhan ini , kalau per 10, berapa gaknya markah yang kita dapat? cer korang cuba memarkahkan diri sendiri.. markah plus bintang2 tak?hehe


berprasangka baik terhadap sesuatu itu sangatlah dituntut.. erk, tetiba je masuk cerita berprasangka baik.. gilo ke apo.. haha.. dak aih, che' nak kaitkan dengan tajuk kat atas tu.. ada la member2 yang anti dengan ustaz itu, ustaz ini.. untuk membenci perbuatan dan tingkah laku seseorang itu che' tak nafikan, terkadang susah untuk kita elakkan terutamanya bab pendirian..

namun, jangan sesekali kita meletakkan hukum pada sang ustaz tersebut.. sedangkan rahmat allah itu luas, apa hak kita untuk menghukum seseorang.. biaq p lah sejahat mana sekali pun ustaz, teman atau sesiapa sekali pun, jangan sekali-kali kita berputus asa untuk dia, dan sentiasalah muhasabah diri kita untuk meletakkan harapan untuk dia berubah.. angin hidayah tak pernah mengenal sesiapa kan?

oklah, entry mungkin yang terakhir sebelum che' bercuti beraya.. seminggu wooo!! hehe.. ni yang tengah duk baca ni berapa hari cuti? 3 hari je?? kesian3.. kui3.. gurau2 je la.. berapa hari cuti tak penting, berapa hari cuti kita itu dimanfaatkan lebih penting. ambil sepenuh peluang di bulan syawal yang bakal mendatang ni untuk membersihkan penyakit hati dengan meminta maaf dengan semua orang dan memaafkan semua orang agar tidak terbeban dengan dendam dalam hati, insyaallah.. mudah2an.. =)

8 comments:

RATU QASEH SAIFUDIN said...

mudah mudahan laa yea..=)
selamat hari raya aidilfirti..

ps: perli yea?..ai memang cuti 3HARI je pon!!!..

alien said...

salam aidil fitri!

iZ said...

3 hari pon jadila..
ada org tak cuti langung.. (*cover balik)..hehe

selamat hari raya juga qaseh =)

iZ said...

selamat hari raya juga kat ko alien...

Nadeiya Aalie said...

kite cuti 3 bulan *dengan nada angkuh*

Sila cemburu sekarang! Ahaks!

iZ said...

Waaa.. Lagi lama...
Melampau betul... Haha
Tapi dah nak abiskan cutinya? Haha

Novelgurl said...

ustaz pun mnusia biasa..x maksum cm nabi.nobody's perfectkn..so tgk kt dri sendiri je la.ambik mana y baik je..y x elok tu..jauh2kn.Nauzubillah..

Slmt hri raya IZ.Minal aidin wal faizin.

iZ said...

Betul tu.. Gitula gamaknya..
Yang faham baguihla..
Yang tak betapa ak faham nih.. Hehe..
Selamat hari raya juga :)