ustaz itu jahat =(

alhamdulillah, sampai sudah ke penghujung ramadhan.. syukur jika ada yang mula rasa berubah (*kearah lebih baik) dan istiqamah nya dia dalam perubahan itu dapat kekal untuk tahun2 mendatang.. dalam bulan ramadhan ini , kalau per 10, berapa gaknya markah yang kita dapat? cer korang cuba memarkahkan diri sendiri.. markah plus bintang2 tak?hehe


berprasangka baik terhadap sesuatu itu sangatlah dituntut.. erk, tetiba je masuk cerita berprasangka baik.. gilo ke apo.. haha.. dak aih, che' nak kaitkan dengan tajuk kat atas tu.. ada la member2 yang anti dengan ustaz itu, ustaz ini.. untuk membenci perbuatan dan tingkah laku seseorang itu che' tak nafikan, terkadang susah untuk kita elakkan terutamanya bab pendirian..

namun, jangan sesekali kita meletakkan hukum pada sang ustaz tersebut.. sedangkan rahmat allah itu luas, apa hak kita untuk menghukum seseorang.. biaq p lah sejahat mana sekali pun ustaz, teman atau sesiapa sekali pun, jangan sekali-kali kita berputus asa untuk dia, dan sentiasalah muhasabah diri kita untuk meletakkan harapan untuk dia berubah.. angin hidayah tak pernah mengenal sesiapa kan?

oklah, entry mungkin yang terakhir sebelum che' bercuti beraya.. seminggu wooo!! hehe.. ni yang tengah duk baca ni berapa hari cuti? 3 hari je?? kesian3.. kui3.. gurau2 je la.. berapa hari cuti tak penting, berapa hari cuti kita itu dimanfaatkan lebih penting. ambil sepenuh peluang di bulan syawal yang bakal mendatang ni untuk membersihkan penyakit hati dengan meminta maaf dengan semua orang dan memaafkan semua orang agar tidak terbeban dengan dendam dalam hati, insyaallah.. mudah2an.. =)

Kalau anda sayangkan mak anda, jangan baca entry ni..

Bukan niat che' untuk keluarkan entry macam ni.. Cuma tadi ada lah sedikit salah faham dengan mak che'.. Tak marah pun.. Naik kan suara patah lagi.. Cuma che' wat diam je.. Bukan apa, biasala.. Bila tengah marah, che' biasanya hanyalah mendiamkan diri sementara nak surutkan marah nya tu..

Pagi ni, che' tertengok satu video yang, subhanallah.. Bagi mereka yang tengah bertengkar dengan mak ayah korang tu, sila2 kanlah tengok video ni.. Kalau tak terasa apa2, istighfar lah.. Sesungguhnya syurga itu terletak di telapak kaki ibu..

video

*btw, tajuk tu.. tak abis lagi.. tajuk sebenaq: Kalau anda sayangkan mak anda, jangan baca entry ni.. kang nangis kang..

video panas hot meletup

dalam zaman sekarang ni, kebanyakan pendakwah2 menggunakan sepenuhnya teknologi maklumat aka internet ni.. sebab itulah kita ni sepatutnya membuka ruang untuk diri sendiri mencari perkara2 yang baik untuk diri dan bermanfaat dan bukanlah mencari perkara yang sia2 dan memudaratkan... ada faham?

kat entry kali ni che' nak perkenalkan seorang lagi pendakwah selebriti yang menjalankan kerja2 dakwah dengan menggunakan kemahiran nya meng'edit' video ceramah2 yang ada agar lebih segar dan menarik untuk ditonton terutama nya kepada spesis manusia macam che' yang pemalas ni..hehe

antara video hasil editing Tuan Hell >>

video

video

TuanHell, ang punya karya sungguh hebat.. medan youtube membolehkan video2 dakwah ang boleh ditonton oleh ribuan umat di setiap masa.. bayangkan betapa banyak nya manfaat nya kepada kami yang menonton nya dan pada ang sendiri yang sebarkan nya.. subhanallah.. moga allah s.w.t membalas jasa tuan hell dan dipanjangkan umur untuk meneruskan kerja dakwah ini, insyaallah..

*kreatifla dalam berdakwah sahabat =)