Semangat ramadhan 2012

Alhamdulillah , masih lagi kita bernafas dan merasai nikmat hidup pada ramadhan yang ketiga ini,.. Syukur, masih dikurniakan waktu untuk beribadah di bulan ramadhaN yang didalamnya terletak 1001 kebaikan dan rahmat allah s.w.t.

Amacam sahabat? Semangat keramadhanan (ayat baru,kui3) anda.. Apakah masih sama dengan hari pertama, adakah sudah mula menurun ataupun masih meningkat dari hari ke hari... Jika jawapan nya yang pertama, baik ler juga tu.. Kita tau semangat pada hari pertama ni semangat dia lain macam sikit... Semangat tengah berkobar-kobar la katakan... Hehe.. Jika pilihan kedua? Adusss... Awal lagi bro.. Takkan lemah semangat sudaaaa... Yang ketiga ni lah hendaknya, sepatutnya.. Biaq graf semangat dalam bulan ramadhan ini semakin meningkat sehingga titisan sujud yang terakhir di bulan ramadhan...

Biaq amal kita itu walaupun sedikit tapi istiqamah daripada amal yang masyaallah banyaknya, tapi cuma pada minggu2 yang pertama..alahai ruginya jika kita tidak mengambil kesempatan untuk memanfaatkan bonus setahun sekali daripada Allah s.w.t ini... Bukannya pasti sangat pon ramadhan tahun depan bakal kita temui lagi, yer dak?

Baca al-qur'an, berzikir dan solat sunat serta amalan2 baik lain kalau boleh jadikannya sebagai satu kebiasaan di bulan ni malah kalau nak lagi mantooppp, jadikan kebiasaan di bulan2 yang lain nya.. Insyaallah.. Mai pakat kita doa sama2 agar bulan ramadhan kita kali ni boleh menjadi sesuatu yang membangkitkan diri ini untuk berubah lebih baik dari sebelum nya.. :)

12 comments:

Fara Ada said...

e'eh iz..tersama plak gambo entri kita..hehehe xpe2 dr sumber yg sama jugak mmg la gambo sama kan...
SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN YG MULIA juga...:)

iZ said...

pulak.. che' memang suka amik gamba2 dari iluvislam..
tersama gamba takpela.. tersama entry pon takisah..
yang penting entry tu bermanfaat, yer dak?hehe

RATU QASEH SAIFUDIN said...

selamat berpuasa..=)

iZ said...

selamat2...kui3..
=)

alien said...

salam Ramadhan saudara!

iZ said...

salam ramadhan jua buat si alien.hehe
alien, jangan tinggal pose yer....
haha

Iffah Afeefah said...

semnagat sangat

smpaikan bzi keje pon tangguh dlu sbb nk terwih

oh ye 100gm RM6
y lain tatau bpe hengget

iZ said...

yela iffah, bukan selalu jumpe kan terawih ni... hehe
sayang kalau termiss..

ok, berminat jugak ni..
nak mencari jugak ler..

Cik Rongoks said...

alhamdulillah.makin hari, makin bertambah semangat nak berpuasa dan beramal di bulan ramadhan nie. ^^

iZ said...

Baguslah kalau gitu.. Semangat tak pudar2.. Hehe..
Moga dipermudahkan urusan ibadah yer..

Semut Senyum said...

masa ni lah time nak bebakti di ladang.. kumpul pahala sebanyak mungkin. RAmadhan ni anugerah Allah Yang Maha Penyayang, utk semua umat manusia..

Teruskan kesemangatan ini.. ^___^

iZ said...

kesemangatan? apakah perkataan baru jugak?hehe
takpe2...

yup.. betul tu.. kumpul jangan tak kumpul..