lelaki pendiam itu adalah...

che' ni takdelah pendiam sangat.. cuma bagi yang baru nak mengenali che' , pastinya akan melabel che' sebagai seorang yang pendiam, susah nak didekati dan macam pelik2 sikit.. namun segalanya berubah(*cewahhhh) selepas mengenali che' buat sekian2 waktu.. kui3..

che' juga bukan seorang yang ada belajar bab2 personaliti manusia ni.. cuma satu sifat che' yang paling che' sedaq ialah sifat che' yang suka memerhati peel orang.. bukan memerhati untuk mengkritik pun cuma sekadar memerhati untuk mengenali sikap manusia ni..

jadi, che' tengoklah perangai orang ni contohnya mereka yang pendiam, malah kadang2 sangat pendiam.. kat sini che' senaraikan apa ciri2 yang che' nampak kat mamat2 yang pendiam nih.. kalau gadis2 yang pendiam che' tak berapa pasti sama ataupun tidak ciri2 nya..hehehe


  1. mereka yang pendiam sebenaqnya seorang yang sangat peramah hanya pada mereka yang rapat dengan nya.. sebab mungkin bagi orang pendiam ni, segalanya dipendamkan dan dilepaskan hasil pendaman komunikasi itu kepada orang yang rapat dengan nya saja.. untung juga kalau rapat dengan pendiam sebab perhatian mereka terhadap kita bila berkomunikasi sebenaqnya adalah lebih baik dari mereka normal tak berapa pendiam.. =)
  2. mamat yang pendiam juga adalah penyimpan mohor rahsia yang baik.. mereka kalau diberikan kepercayaan untuk menyimpan rahsia kita, insyaallah, didesak macam mana sekalipun diorang takkan buka mulut kat orang lain.. nak2 pada stranger... bagus kawan pendiam ni..
  3. mamat(mamat lagi?) yang pendiam kebiasaan nya mempunyai pemikiran yang tajam dan bernas.. itu kalau pesen diam2 berfikir ler.. kalau pendiam pesen yang mengelamun je, spesis lain tu.. tak masuk dalam kategori ni.. mereka memang diam , cer try tengok minta pendapat diorang.. tersedak kang ngan idea mantop kebaboom diorang nih..
  4. shhh... ni rahsia sikit.. hehe.. lelaki yang pendiam kebiasaan nya adalah seorang yang sangat romantik.. serius.. korang tengok, lelaki pendiam kebiasaan nya akan meletakkan fokus terhadap hanya orang yang dia percayai.. tambah2 pulak pasangan dia sendiri.. insyaallah, segala komunikasinya, segala keromantikan nya, dan segala bentuk perhatian dan kasih sayang nya akan hanya disalurkan kepada isterinya  =)
err...cukup tak 4 ?hehe.. pemerhatian che' je berdasarkan kepada teman2 che' yang pendiam2 nih... hehe..
ada pape nak tanya atau tambah? kita kongsi kat ruang komen tu ya... =)

15 comments:

Cik Rongoks said...

org pendiam nie lebih suka bercakap benda penting je kot. hihi

iZ said...

tengok orang la.. kadang2 pendiam ni lebih kearah tak tau nak mula camne..
kalau dah mula pulak, abisss...
haha

eszyamin said...

saya tak pendiam tapi pemalu..disebabkan pemalu, sy jd pendiam..

iZ said...

Haaa, berbelit ayat ekau ni haa..
Seb baik masih faham..
Pemalu tu tersangatlah baik, jangan malu tak kena gaya sudah... Kui3

Iffah Afeefah said...

sy pon pendiam hahaha

iZ said...

Ang lain iffah..
Ang org perempuan.. Mana sama ciri dengan yang kat atas ni haaa...
Ke sama? Hihi

senyumSOYA said...

hehehhe~ InsyaAllah mau dapat yang pendiam..kih3~

iZ said...

untung arr senyum soya....
haha

aniqbukhary said...

Diam-diam ubi berisi.....

iZ said...

diam2 berisi takpe..
jangan diam2, bodoh sombong sudaaa. heeee

jo e said...

Baru kenal dgn mamat yg cakap sepatah jwb sepatah. Sy byk cerita psal sy kt dia dan dia tahu sikap sy. Emmm3.

cintailmu89 said...

org yg kita cakap sepatah jawab sepatah tu kadang2 lagi ambik serius apa kita ckp, patutla dia tau banyak.. dia fokus.. kui3..

Lelaki :D said...

Sifat lelaki pemalu akan hanya berlaku pada saat pertama kali. Proses seterusnya pastinya dia akan berasa lebih yakin dan mudah. Oleh itu gerakkan awal adalah sangat penting. :D

Perkongsian: 5 Rahsia penting Lelaki Yang Anda Perlu Tahu

Anonymous said...

Ha ah saye pun ada rakn yng pmdiammm

ahmad lutfi said...

Saya pendiam bila stress