Rasa tak selesa

Ada sekali tu rasa macam sangat tak selesa bila macam kat fb tuh, kan ada ruang chat.. pastu adalah macam stranger yang bagi salam, nak berkenalan..  err, salah ke bro? X salah langsung sebenaqnya...

Cuma, bila macam mula setakat tanya2 khabo, nama oklah.. sekali bila meleret ke tanya kerja, status, tu yang buat rasa macam xmo je teruskan perbualan.. apa kita rasa bilamana seseorang yang baru kita nak kenali ni, tanya soalan2 peribadi? Mesti rasa awkward kan?

Maafla pada yang duk mesej2 tu, bila che' mula tak balas mesej tu bukanlah apa.. che' cuma tak selesa kalau orang yang tidak che' kenali rapat ni, bertanyakan soalan2 peribadi.. dari duk teruskan rasa tak selesa ni che' terus tamatkan perbualan.. no hard feeling okay=)

* aset pertama dalam hidup? Alhamdulilah :-)

6 comments:

Nadeiya Aalie said...

Assalammualaikum.. Tak jawab dosa, jawab sayang! Ahaks....

Nak berkenalan muleh? Kite ni takde la cantik mane tapi boleh la sedap sedap mata memandang.

Kalau Tak sedap takpe. Boleh mekap tebai2 ahaks lagi...

Dah keje belum? Kalau belum, carilah keje.

Dah kahwin belum? Kalau belum, boleh lah kite cube naseb ek ek? Hikhik

*macam nak tampiaq ja diri sendiri kan taip begini* hikhik <--- Ketawe bajet homel homel =P

Tulah. Kekadang memang sangat sangat tidak lah selesa kalau tetiba ada orang chat dekat chatbox tu. SO, cara terbaik nak elakkan diri dari menerima chat tersebot adalah dengan dengan dengan "chat offline". Hehe. Cheq selalu aih buat lagu tu. Bajet retis sangat kan bila offline kan chat ittew, Opps, bocoq rehsia :P

iZ said...

Eh fatin.. bukan dah delete fb ka.. Ang buat akaun baru yer.. Sabo jela.. bukan nak habaq mai.. Hurm, camne exam.. sume ok2 x? Lama x menyembang..

Iffah Afeefah said...

meh chat meh

hehe

kalo ikutkan kalau laki n pempuan bork xde tujuan atau mende sia2 pon haram kan

jdi xpayahla rse bslah xlayan sesape kan?

Nurmaisarah Azmi said...

sama la.. xsuka betul.. bila dilayan macam2 plak ditanya.. tp bila xlayan dikatakan sombong plak

iZ said...

iffah>>

Itula.. kalau ikutkan, memang rasa bersalah..
Tapi atas rasa terlalu peribadi, trpaksalah.. nak buat camne..
Tak kisah jika dah lama kenal nak tanya..
Tapi kalau baru nak berkenalan, tanyalah sekadarnya..
Takde masaalah langsung..

iZ said...

Mai>>

Takpe mai dikatakan sombong..
Kita kena tau batas dalam nak dedahkan maklumat peribadi..