aset? d'puncak lui =)

Pada usia 23, apa yang difikirkan oleh kita semua? bagi yang seusia dengan che', pastinya mula untuk berfikir tentang masa depan.. yup, selain daripada perancangan manusia2 normal yang lain iaitu rasa ingin berkeluarga, pastinya rasa ingin mengumpul aset ada dalam fikiran..

Bagi che', selain daripada moto yang ada tu, che' teringin nak ada aset sendiri.. yelah, untuk masa depan che' dan bakal pasangan juga, ( jika ditemukan jodoh ), hehe.. dari satu pamplet yang che' amik kat surau kat taman ni haa.. rasa teringin nak mempunyai aset sendiri makin fuhhhhhh...
Maka pada 15 june 2012, che pegi tengok tanah yang ingin dibeli.. sekali tengok, tanya pendapat mak abah ngan kakak, maka jadilah ambik tanah tu..


*Jalan nak ke tanah yang ingin ditengok..haha..
lawa wooo... ada kem bina semangat..

Pemandangan nya, masyaallah.. cantik sangat3...
Mengapa che' berani nak amik tanah tu.. sebab bagi che', beli tanah ni, insyaallah tak rugi.. tengok area mana kita beli dan kemudahan yang ada area2 situ.. ikutkan memanglah kena berkorban.. memang lambat lagilah nak merasa pakai kereta, tapi xpelah.. * secara tiba2 rasa nak menyanyi lagu jimmy palikat..haha
Tengoklah nanti.. kalau dah abis bayaq tanah tu, kalau tak cukup duit nak buat rumah, pacak khemah jelah buat berteduh... kui3... tapi kita tak tau rezeki kita kan.. ada rezeki, insyaallah .. nak juga duduk kat sana.. penuh dengan ketenangan dan hirup pikuk bandar kuala lumpur.. rumah yusof haslam pon dekat je..mana tau dier ajak p melepak umah dier.. * mood berangan sudahhhh.... kah3...

Moga cepat abis bayaq... hehehe..

* d'puncak lui... amboi, sedapnya nama... hehe

13 comments:

Iffah Afeefah said...

huiyooo ade rumah

erk tercekik bace

msti byk kne gune duit kan

tp mmg skong sngt

tanah or rumah penting

iZ said...

Mana ada rumah..
Tanah je pong...
Hehe.. Sabo jela...takpela...
Tanah pong tanh ler...

Halimatun Sa'adiah said...

wah..best tu kalo area dpuncak lui..pemandangan mmg chantek

iZ said...

Tau yer area tu? Ala, sebelah je sungai gabai..
Jauh dr bandar.. Hehe
view dier tu, macam lukisan.. Kan2..

Iffah Afeefah said...

yela2 tanah

kalau ade tanah ley la wat rumah lak kan

#kawan sy kate ade tanah kosong lg? die nk jugak

iZ said...

Ada lagi.. Cuma tak banyak..
Berebut juga org beli tanah ni..
Nanti che' masukkan mana yang masih kosng ya..

Hamizah Binti Zulkifli said...

alhamdulillah....rezeki dh ada nk beli tanah.huhu..ape pn suasana kt sne mmg nyaman.pagi2 dulu mse mengajar dkt sekolah sungai lui tu naik mtor terasa seronok..berkabus je pagi2...ehhee..jauh dri hiruk pikuk kota...=)

iZ said...

betul ke cikgu?
hehe.. mesti sejuk.. keliling hijau je..
cuma petang tu g tgk, bukan nya kabus, tapi jerebu..hehe..
mengajar kat sana lagi?

nurulqema said...

alhamdulillah.. mudah2an rzeki btmbah..
sg.lui ni kt h.langat kn din..

iZ said...

nurul>>

yup.. kat langat batu 14 ke apa kalau x silap..hehe

amin.. =)

nurulqema said...

tmpt mmg best.. nyaman aje..

Che'Li said...

pandainya Din advertise ...membuatkan che' ghasa teghingin....huhuhu...kena check budget dulu...

iZ said...

Hehe.. apa lagi pn..
Berjiran lah kita kat sana..
Ada budget nya tu..
:-)