you are a loser !!

loser? perlu ada dalam diri kita ini iaitu kekuatan untuk menghalang diri dari menjadi seorang yang loser... apabila kita melakukan sesuatu, hendaklah kita memastikan kita membuat perkara itu bersungguh-sungguh dan lebih dari orang lain yang ambil remeh dalam sesuatu.. kalau buat sesuatu itu dengan sambil lewa je, loser adalah satu title yang boleh kita sematkan dalam diri.. ada faham? =)

kat sini, secara automatiknya kita letakkan semangat juang dan tidak mudah berputus asa dalam menghadapi apa jua rintangan dan cabaran dalam hidup.. bukan senang nak jadi terbaik, tetapi x mustahil kan?

sentiasalah mencabar diri untuk mengatasi kemampuan diri.. jangan sekali-kali meletakkan had pada diri sendiri.. rempuh aje had yang ada..cabar untuk memperbaiki diri dalam apa jua aspek kehidupan, dalam soal sahsiah dan kerohanian misalnya.. takkan kita nak berpuas hati dengan amal ibadah kita yang ciput ni, kan2?hehe

ingatlah sahabat, ruang untuk memperbaiki diri itu tersangatlah luas.. perfect itu pastilah susah nak dicapai, tetapi dengan sedikit paksaan dan azam, pasti matlamat yang kita letakkan boleh dicapai, insyaallah =)

*sekian entry motivasi berkobar-kobar untuk arini.. hehehe

6 comments:

Iffah Afeefah said...

loser sllu rase bile xdperlukan

or tak berguna

or tak bjase kat org skliling

iZ said...

kan..
sebab tu kena ubah minda dan cara pemikiran..
x la statik kat tahap tu je.. hehe
=)

Che'Li said...

biar dalam keterpaksaan or paksa diri dulu kan...lama-lama tu akan sebati lah dlm diri..btoi dak che' Din... =)

iZ said...

betul..betul.. betul..
mesti kena paksa.. sebab diri kita ni manja..
dah terbiasa manja, itu yang ususah nak berubah tu.. (^_^)

EJA said...

Hanya orang yang berani GAGAL DENGAN TERUK mempunyai harapan untuk BERJAYA DENGAN HEBAT sekiranya dia mempelajari sesuatu daripada kegagalannya itu.

selalu la cakap 'saya boleh" hehe :-)

iZ said...

amboi ayat eja..
hehe
yup, betul tuh..
=)