kawan je? hek eleh.. =)

jika ada gambar, renung satu2 gamba kawan kita.. fikir dalam2, mana yang betul2 pasti adalah sahabat.. nak mencari kawan sangatlah mudah, tapi nak mencari sahabat terlalu amatlah payahnya..

apa itu sahabat,nak tau?! dengarlah lagu peterpan,sahabat.. hahaha.. nope2..take it seriously back.. sahabat itu apa dia? sahabat itu bilamana kita senang dier ada, bilamana kita susah dia pon masih ada, tak menghilangkan diri.. tak bersama hanya bilamana menjadi teman ketawa, teman menangis time ditimpa masalah.. itulah sahabat.. renung diri kita balik, berapa ramai sahabat kita ada sebenaqnya..

sahabat yang baik tidak akan sekali- kali dapat dipisahkan walau pun dengan kematian.. bilamana dah sampai ajal kita nanti, dier akan sentiasa mendoakan sahabat nya moga aman disana.. bukan setakat datang kenduri tahlil dan terus itu sahaja penutup sebuah hubungan..

alhamdulillah, jika dikurniakan dengan sahabat sebegini, kekal la setia berhubungan dengan dia kerana bukan senang mencari sahabat yang ibaratnya anugerah dari Allah s.w.t

ciri2 sahabat yang baik ;-

  1. apabila kita pandang dia, kita akan terasa dihargai dan dihormati
  2. selalu mengingatkan kita tentang kesilapan dan kesalahan kita yang duk ada tuh..
  3. menyimpan aib kita sebaiknya
  4. mengingatkan kita sentiasa kepadaNya, tidak biarkan kita hanyut dalam dosa sendiri
  5. bila jumpa terasa dekat seperti jumpa adik beradik
  6. etc..
=)

p/s: rejab dah mai.. pakat2 la kita ready.,hehe


6 comments:

eszyamin said...

terkadang dalam bersahabat pun ada pasang surutnya..ermhhh..tapi aku sayang sahabat aku..hehe

iZ said...

yesza..pasang surut tu normal.
tapi x bawak kemana pon..
pastu elokkk balik..haha

KuNanGKuNanG said...

syg kwn2 yg baik...yg xbaik just doakan mereka..

iZ said...

kawan yang baik2..hehe
doakan dan jangan simpan pape dendam..
elok ler hubungan...
=)

Che'Li said...

Ya lah Din....sahabat ni bukannya senang dapat...tapi kalu kawan-kawan...merata-rata..btoi dak.. ;)

iZ said...

betul tu puan..
ada org yang boleh transform kawan2 dier jadi sahabat itu yang lebih baik..
sebaik-baik teman ...hehe