takut =(

riso sangat sekiranya org nilai che' sebagai orang yang beragama, padahal che' hanyalah remaja biasa, tiada latar belakang agama, iman yang masih goyah, senipis kulit bawang dan ilmu agama pon, hurm..alahai...

che' risau, dan kadang2 terasa tersangat rendah diri dengan mereka2 yang punyai ilmu agama yang mantap, mampu membimbing orang lain, mampu menunjukkan contoh yang baik pada orang2 kat sekeliling diorang.. che'? renung diri sendiri pon dah tau sebenaqnya..

sebagai pemimpin dalam apa jua kelompok insan yang berada disekeliling kita(terutamanya sebagai lelaki), terlalu luas perspektif memimpin itu sendiri.. pemimpin bukan lah seorang yang sempurna..terkadang, perlu disokong, perlu dibetulkan dan perlu ditegur..sekadar pencerahan untuk wanita kat luar sana. sebab itulah bila dah hidup bersama, rendahkan ego adalah sesuatu yang perlu dipandang serius para lelaki.. x pernah pulak orang label lelaki itu dayus hanya kerana menerima nasihat dari seorang wanita.. hehe

mampu atau tak che' untuk memimpin adalah sesuatu yang samar2, namun che' akan usahakan dari sekarang untuk pastikan dalam masa sampai tanggungjawab untuk che' memimpin keluarga che' sendiri nanti, che' bersedia untuk membuka ruang untuk diperbetulkan oleh isteri che'. *nasihat dari seseorang yang betul2 che' hormati..

*ya Allah, jika benar dia untuk diriku, dekatkan lah diriku dengan dirinya.. jika dia bukan untuk diriku, tenangkan lah aku dengan ketentuanMu.. 

14 comments:

yaya_flanella said...

so sweet. jarang lelaki nak cakap macam ni. huhu

iZ said...

jarang mungkin sebab tak ramai yang nak berkongsi yaya..
tapi kebanyakan nya memikirkan masalah yg sama.. ;)

Anonymous said...

UTP2 ^^v

iZ said...

haaa...apa kes ekau ni zif?haha

Ai said...

:)
tak pa je,
"bila kita dah buat, kita tetap pendirian"
itulah pemimpin.

bila nak kawin?
hehehe

awek retro said...

nk jadi ketua bukan mudah. tp bila diberi tanggungjwb. jgn persiakan perluang tu. mungkin bkn yg terbaik.tp cuba yg terbaik. mmg tak ramai yg bole jadi ketua.tapi ramai yg punyai ciri ketua dalam tak sedar.

god luck!

iZ said...

mizul>>

kalau ikutkan hati, esok pon boleh daa...

bak kata org, kalau kehidupan kita kat dunia ni, kita boleh melabur dalam bank, insuran..

tapi pelaburan kita utk akhirat nanti, anak2 yg soleh..
itupon kalau soleh.. hehe

iZ said...

awek>>

tenkiu... motivasi terbaik pagi2 nih..hehe

tambah semangat nak pikul tanggungjawab besaq ni...

Ai said...

huih, dahsyat..
hehehe...
bak kata ustaz azhar idrus,
"pi rumah sebelah, sy ni single, nak cari bini. ade? takde gi rumah sebelah.."

hahaha

iZ said...

hamizul faiz>>

dasyat??hehe..pulak...
org skrg memang aneh sikit... nak kawen awal dikatakan nya gatal..
padahal itulah semolek-moleknya cara menghalalkan hubungan.. kui3

liyana said...

aahkn..kite adelah pmimpin kpd dri kita sdiri...ego is compete to each other..x ego is complete to each other..:)

iZ said...

pemimpin utk diri sendiri itu betul..
cuma bila memimpin org lain adalah sesuatu yang totally different..

kita pengaruh dier dalam sedaq atau tak..

[PCL] said...

salam singgah, pcl fes time kat sini...harus diingatkan, dalam kesibukan memperkemaskan diri untuk duniawi namun akhirat jangan dilupakan..biarlah ia seiringan, seorang suami tak boleh pincang dalam menjalankan tanggungjawab sebagai ketua keluarga - ada dlm n3 sy.

iZ said...

haaa..akhirnya..dapat juga nasihat dari blogger yang memang punya pengalaman dalam dunia perkahwinan..hehe..

tq PCL..