generasi kita lemah

haaa..amik ko tajuk... terbaik nya kena setepek... bukan sengaja cheq keluarkan entry macam ni... dan bukan la cheq tuju kepada individu cuma secara amnya bila dilihat secara rawak...

tak kira lah generasi apa pon dan apa gelaran nya( generasi X,Y,Z ), sama je jika DIBANDINGKAN dengan zaman dimana islam menjadi tunjang kehidupan.. bayangkan remaja muda belia kita sekarang dari segala aspek macam kematangan berfikir, memilih dan membawa diri.. (lebih tuju pada diri sendiri sebenaqnya (^_^) )

umur dalam 20 an, apa yang kita  nampak ada pada remaja kita? bandingkan dengan video kat bawah ni.. mungkin bukan satu perkara yang baik untuk berbangga dengan sejarah, tapi x salahkan sekiranya kita mengambil apa yang baik..kan?

video
silalah google kisah Sultan Muhammad Al Fateh =)

* tak ada apa yang perlu dibanggakan pun =(

4 comments:

ain dzaya said...

rasanya bila la generasi kita bole jadi kuat..sekuat generasi dulu..dan mereka juga dapat berfikiran matang seperti generasi dulu..hmm..

aizuddin said...

bila persekitaran kita disinari dengan nur islam..
insyaallah..
x lama dah.. mungkin hasrat ni akan tercapai ain.. =)

Iffah Afeefah said...

Mslhnye bile tahun nth

ni sibuk bgadoh sesme sndiri adela

aizuddin said...

biasala tuh..
selagi belum ada penyelesaian..
bertekak jela diorg nih..
sabo jela..