jika ingin bernikah..

jika sudah sampai seru, sudah bertemu dan menerima jodoh seadanya, jika mampu dari segi fizikal dan mental, jika sudah mampu berdikari dari segi kewangan, jangan lah ditangguhkan lagi, perkara yang baik, buat apa lah nak ditangguhkan, yer dak?

alhamdulillah, nampaknya iz dikelilingi oleh sahabat yang akan melangkah kearah kehidupan yang baru yakni bernikah... syukur, jika itu la niat yang terbit dalam hati diorang, bukanlah setakat nak berpasangan tanpa arah tuju dan memang berkehendakkan untuk menghalalkan suatu hubungan tersebut..

jangan lah dikusutkan fikiran dengan fikiran2 negatif tentang perkahwinan.. insyaallah, adalah rezekinya bila dah berpasangan secara halal ni.. Allah s.w.t pasti akan permudahkan sesuatu perkara jika ia dilaksanakan dengan hanya berharap pada keredhaan nya..

hurm, secara tak langsung, ini adalah motivasi terbaik buat iz untuk menghupgrade diri untuk melangkah ke alam perkahwinan.. sorry utk hubungan tanpa ikatan.. assalamualaikum..

6 comments:

NURUL NATASYA AMIR said...

Bila la nk kawin ek?Ahaha :D

iz said...

besok pon boleh...
asal dah bersedia..haha

Mra Mastura said...

da cukup semua leh la kahwin. buat ape lambat2kan bende elok kan?

jemput ye :) hehe

iz said...

errr., jemput?
tak tau la bila..
tgkla nanti..

Ain Dzaya said...

bagusla klu iz sentiasa berusaha mencari kesempurnaan dlm diri..walaupun kita nie manusia mmg tak sempurna..at least bole jadi yg terbaik..keep it up..jgn berputus asa yer iz :)

"Hadiah dari Allah.".

aizuddin said...

tenkiu ain..
harap nya ain pon sama =)