ustaz don menangis

airmata? bila membicarakan tentang airmata, kita tahu bahawa airmata itu bukan mudah untuk kita keluarkan.. biasanya kalau airmata itu dikaitkan pulak dengan lelaki, memang lagi payahla nak nampak kan, setuju??standard2...perempuan diakui, mudah sangat menangis sebab allah s.w.t yang ciptakan hati diorang lembut macam kapas..hehe..

lelaki ni biasanya dikaitkan dengan ego, yang biasanya menghalang diri daripada mengalir airmata samada bila bersendirian, berdua atau bila ramai orang ,apatah lagi..

tapi, airmata yang dialirkan lelaki yang mempunyai nilai taqwa dan rindu pada Allah s.w.t dan Rasulallah s.a.w tersangatlah tinggi harganya... sebab itu lelaki beriman bila dijentik rasa rindu pada rasul tercinta tanpa teragak-agak akan menolak ketepi kesemua ego dalam diri dan boleh menangis teresak-esak tak pedulikan apa2 lagi..

kat sini iz nak kongsikan satu video yang bagi iz sangat2 menyentuh hati.. ustaz din don?kenal kan.. x mo la ulas panjang2, kita hayati video pendek ni... ya allah, rindunya pada kekasihmu.. masyaallah


p/s- nak share video ni? silakan.. tq 

28 comments:

Nana said...

yup..waktu maulidur rasul ari ni..aku dgr lagu INTEAM-PEMERGIANMU...aku nanges xtaw pasal pa.

iz said...

lagu itu..memang patut pon..
elokla menangis..
jangan sampai tahap hati dah keras, kan?
hehe

L said...

ustaz don mmg besh.. =0
jom jenguk sebentar.=0
http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/mudahnya-kau-tingalkan-solat.html

fasihahhanum said...

setuju~

Sha said...

ustaz nih mmg feeling hbis..eheh

iz said...

L>>
memang best sangat.. sebab apa?
sebab dia sempoi.haha

iz said...

fasihah>>

tq =)

iz said...

sha>>

betul la.. baru perasan,
dalam kebanyakan ceramah dia,
mudah je touching. (^_^)

Khairiz said...

betul la apa yang di perkatakan itu, lelaki akan menangis pada part2 yang tertentu sahaja, luaran memang nampak lelaki itu ego, tetapi dalam hati nya ada taman

iz said...

itula..luaq nampak macho..tapiii
sape tau, tgk cerita korea pon boleh nangis..haha

Khairiz said...

haha itu xpa lagi, tgk citer hindustan pun nangis...lau x pun tgk ombak rindu pun nangis,

iz said...

aisey..hang tgk kuch2 hota hai ni td..yer?
kui3...

Khairiz said...

haha x berkesempatan la nk tgk tadi, lagi satu x layan la

iz said...

samala ak pong..
ngan member2 keja main badminton...
lagi best.. main pas lunch, memang terbaik la semput masing2..

suzie rahman said...

ustaz don yg sempoi..

Nor said...

air mata sbg teman karib yg paling akrab bg diri sy sendiri yg cukup setia menemani..

iz said...

suzie>>

dan mesra rakyat..haha

iz said...

nor>>

air mata baguih kalau jadi peneman setia..
cuma perlu lah diletakkan di tempat yg betul agar tidak dipengaruhi bisikan2 syaitan.. =)

Hans said...

ustaz Don memang best
tersentuh bila tengok lelaki menangis


P/S : Tolong Bantu Hans Menang iPad 2 ->

http://hanspunyablog.blogspot.com/2012/02/pusingan-akhir-contest-gadget-impian.html

Nor said...

memang betul tu iz..
syaitan akn sentiasa mencelah terutama waktu kita sdg bersedih krn perasaan yg sdg bercelaru akan memudahkan syaitan menjalankan tugasnya utk menyesatkan manusia dan apa yg penting kena ingat Allah selalu.. kena istighfar byk2 bila berasa kehadiran syaitan utk membisik dan melemahkan iman ..
bila tonton video diatas td..
penyampaian beliau jelas menyatakan betapa kasihnya Nabi Muhammad s.a.w pada ummatnya..sayu, sedih dan terasa :(
smg kita semua akan mengikut sgl sunnanhya dan diberi syafaat di akhirat kelak..insyaAllah..
(salam Maulidur Rasul)

iz said...

ok hans.. kalau menang ipad 2 tuh,
boleh la pinjam kot nanti..
semingggu dua..hehe

iz said...

nor>>

insyaallah nor.. usahakan diri kita untuk mencintai rasulallah s.a.w,
insyaallah, kita akan dihimpun bersama dengan insan yang kita cintai di akhirat kelak..

sarah said...

salam perkenalan dari ceritaceritisiti.blogspot.com..saya ada tgk rancangan ustaz don...menangis dia cita pasai rasulullah...memang rasa sedin sangat

iz said...

itula... rasa rugi je x kenal ustaz don awal2..
nak tgk balik episode2 lama ustaz don, nasib baik ada youtube.. =)

L said...

biler nk hupdate lg nih?? huhu

Jom baca sebentar..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/menyekutukan-allah.html

iz said...

ok2 L..
nak hupdate la nih..
on the way.. hehe

pheetz said...

terbaek..=)..suke ust.don..sempoi

iz said...

yerla..
dahla sempoi, kacak lak tu.. yer dak?hehe