kenapa blackberry?

oklah.. entry santai la macam biasa.. kita borak2 pasal enfon pulak dah..yer? ok go~~hehe

cheq sebenaqnya antara spesis yang minat bertukar enfon la sejak dari lepas sekolah dulu.. kerana enfon, cheq sanggup kumpul duit berapa lama nak beli enfon kaler time tuh, kalau x silap tahun 2006.. dulu sapa pakai enfon kaler tu rare la.. motorola apa ntah... x ingat siri dia.. tapi kira canggihla tu bila bunyi yang keluar dari enfon tuh pon polifonik..haha.. bangga wei...kui3..tertunggu-tunggu je bila la enfon nak bunyi... haha

tu cerita time sekola, zaman2 muda remaja dulu.. pastu mula keja pas spm tuh, lagila perangai tukar2 enfon ni menjadi-jadi.. rasanya kalau x silap, semua jenis enfon pernah pakai dah.. dari nokia, samsung, motorola, iphone sampaila jenama pelik2 macam sagem dll..

pengalaman la kiranya pakai enfon macam2 jenis nih..hehe.. tapi itula,.. bagi cheq yang dah merasa pakai enfon macam2 nih, bila duk fikirkan balik, sebenaqnya kehendak untuk memiliki enfon dah berubah bila fikirkan balik.. dulu rasa macam nak segalanya ada dalam enfon tu.. dari kamera nya, bunyi ngan macam2 lagila..

skrg ni cheq pakai bold 2.. dari apa yang cheq pakai bb ni, memang rasanya tak tukar lain dah..hehe.. sesuai la dengan cara hidup cheq skrg ni..kat sini cheq senaraikan yer apa kelebihan bila guna enfon cap blackberry ni..okay? =)

  • kelebihan utama tentu2 ler bbm.. dengan pakej macam cheq amik, serendah rm20 sebulan, boleh la berbbm sampai lebam...kui3
  • pakej yang sama juga, untuk kehendak sosial yang melampau..aiceh... ayat dramatis sungguh..haha.. fb, twitter, ngan open browser internet..semua nya termasuk dalam pakej..
  • ketahanan battery yang x mcm smartfon lain.. kira tahan la 2-3 hari.. x la tetiap hari nak kena cas.. kira ok la tuh..
  • email boleh bukak kat mana2.. elokla kalau urusan kerja yang urgent.. x la miss.. 
  • puas lagi sebenaqnya kalau guna qwerty keyboard dari touchscreen sebenaqnya.. bagi cheqla.. bergantung pada individu..kan2?hehe
  • err..cukupla point yang ada.. tak tau nak buh apa lagi..hehe.. sabo jela..

btw, kira sudi2 la add cheq ya di bbm..hehe.. bolehla kenal2 ngan lagi dekat lagi..tukar2 pendapat dengan entry ke.. okay? Assalamualaikum =)

12 comments:

semutsengal said...

setia pada 4S.



LALALALALALALLALA.

iz said...

4s memang best...
tapi battery cepat abisla nanti, layan infinity blade 2..haha

RATU QASEH SAIFUDIN said...

ohh yeaahh!!..setuju sangatt!!..haha!..daa pakai bb ni rasa xtukaq len daa kot!..hahaha!!..i guna epon ngan bb sekali!.kadang konpius jgak sbb satu touch..satu kena tekan pulak kn!..haha!..pape pon..i love my phones!!..haha..=)

ps: okay..bb xde btry..malas nk cas..nnti daa cas..saya add bbm yea..hihi..=P

iz said...

hehe.. itula pasal..
amboi, sampai 2 nos ya..
cheq setia dengan satu no je dari dulu sampai skrg..
sayang nak tukar no skrg..
tq qaseh =)

Ain Zulaikha said...

buat masa ni, teringin nak samsung galaxy note.. huhuhu kalau nak panggil mmg tak kan datang bergolek lah..
kena usaha sendiri pulak, target 2 tahun akan datang? =.='

iz said...

galaxy note memang sesuai kalau tangan2 seni melukis..
2 tahun akan dtg? lewatnya..waktu tu,
galaxy note4 dah keluar kot..hehe

fatynadia said...

Assalammualaikum Dan Salam Sejahtera saya ucapkan.

(Sila baca dengan nada orang mahu berpidato)

Berdirinya saya di sini walaupun anda tidak nampak hanya untuk mengutarakan sebuah soalan.

Nampak tak? Nampak Tak?

Saya cuma menaip sebuah soalan sahaja. Maka, jangan cuba berkata "Tanya la berapa banyak pun"

Soalan yang saya mahu bertanya adalah berbunyi seperti ini : Anda menggunakan pelan apa yang RM20 sebulan itu? Maxis Celcom or Digi?

Sekian terima kasih.

iz said...

w'salam dan salam sejahtera saya ucapkan kembali..

(sila baca dengan nada santai dan rileks)

duduknya saya disini walaupun dalam waktu bekerja adalah tidak lain dan tidak bukan hanyalah untuk menjawap soalan saudari..

saya menggunakan plan maxis prepaid yer.. bukan postpaid.. tapi ambil pelan bis(blackberry internet servis) .ya, hanya rm 20 shj.. trimas..

fatynadia said...

kuakuakuakakaka. tenkiu. agak agak kalau saya pakai black berry juga, sudi kah anda ber BBM dengan saya selalu? haha

iz said...

boleh aje kalau berkesempatan masa2 terluang tuh..
hehe

EYFAalias said...

ehem. nak bb pin. ehehehe :D

iz said...

2272A8BD..
add ler =)
tq