ajal.

semalam berita tak berapa best dapat.. sahabat seperjuangan, sama sekolah, rakan pengawas sekolah dan asrama, rakan sama2 moto, pergi meninggalkan dunia buat selamanya.. sedih sangat rasa bila arwah firdaus meninggal dunia akibat kemalangan motorsikal dalam perjalanan balik dari cameron highland..

ajal? sesuatu yang sangat tidak dapat dijangkakan kan.. tak kira masa, umor ataupun cara kita meninggalkan dunia ni.. kan? nak bersedia sentiasa tu penting.. sentiasa ingatkan mati... fuhhh.. bersedia ke nih kalau ditakdirkan kejap lagi kita mati??

kalau hari ni tidur, bangun tau2 sampai paris, mesti kejutan budaya kan? kalau tido,bangun2 tau2 ada dalam alam barzakh? fuhhh.. sentap..

15 comments:

Syera said...

salam..
sentap jugak baca nih..
nak2 yg last baris tuh..huhu

'dari DIA kt datang..
kepada DIA jugak kembali'

iz said...

hehe..rileks je..
takmo sentap2..
peringatan untuk diri sendiri =)

Semut Senyum said...

alfatihah utk yang telah pergi.
yang masih bernafas, teruskan bacaan surah2 Al Quram Karim

iz said...

betul tu semut..
=)
yang telah pergi itu sebenarnya peringatan terbaik utk kita yg masih hidup nih..

fasihahhanum said...

innalillah..alfatihah...moga alam barzakh menjadi persinggahan indah arwah bersama roh orang2 beriman..
hakikatnya,ramai yg bertungkus-lumus untuk hari tua.. tp ia blum pasti tiba..
sedikit pula yg beribadah untuk hr akhirat.. sedangkan ia pasti tiba..

Cik CT said...

bw here...alfatihah utk rakan yg pergi..

iz said...

biasa...
kadang memang terleka punya..
urusan dunia yang melekakan..
harap waktu sakaratul maut nanti, kita semua akan diberi pengakhiran yang baik oleh Allah s.w.t
insyaallah

iz said...

siti>>
al fatihah juga buat yang masih hidup..
hehe

qaseh johanna said...

alfatihah utk kwn awk tu...tp ada jugak yg masih lupa diri..xnk ckp apa2 sbb akak pon buat silap jugak..cuma yg penting kita kena ingat, kematian kita tak pernah dicepatkan @ dilewatkan even sesaat..

iz said...

sama2 kita beringat..
jangan terlalu leka sangat kan kak..
manusia tak lari dr melakukan dosa..
cuma beruntungla jika diberikan kesedaran untuk segera bertaubat :)

AdiaLuze said...

Ajal maut kan dah dalam perjanjian kita dgn ALLAH dari perut ibu lagi .. Bersedia atau tidak, tetap kena lalui kan .. Hehehe ..

P/S : Salam perkenalan. Terima kasih sudi ziarah ^^

iz said...

bukan dri perut ibu...sejak dari azali lagi..hehe

sama2..salam kenal2.. =)

L said...

takziah... urrm. harini bukak belog ramai yg dok citer pasal musibah.. urm..insaf.

iz said...

bagusla tuh L..petanda yang baik utk dunia blog..
kui3

Khairiz said...

Salam Takziah dan Al-Fatihah utuk kawan bro!!!..

Dari tanah kita datang, ke tanah jua akhirnya kita kembali.....