puisi hanyut

hari ni, hujan itu turun lagi...
beza nya dengan yang lepas2, ia seakan terlalu lebat untuk diharungi..
mengapakah kebasahan ini begitu meresahkan?
perlukan menunggu matahari timbul, dikala segalanya seakan pudar di litupi awan tebal..
penat..penat untuk aku harungi semua ini.
terkadang rasa putus asa itu lebih hampir dari berusaha.
namun, sihat akalku masih merasakan putus asa itu sia-sia..
jangan lah aku hanyut,
jangan lah aku tewas dengan dugaan ini..
sesungguhnya Allah itu lebih mengetahui apa yang lebih baik untuk diri aku..
tabah dan sabar jalan utamanya, sinar yang dicari..insyaallah..


*err.. cheq x pernah tau apa itu seni..
apa yang cheq pasti, dalam setiap seni apa sekalipon,
ia perlu ditafsirkan oleh akal yang sihat dan hati yg celik..cewahhh..hehe (^_^)

10 comments:

alien said...

berhentinya hujan..
akan cerah kembali
tabahlah saudara

iz said...

mana tau pas hujan,
banjir besaq..x ke haru gitu..kui3..

kaizenshinobi said...

puitis sungguh~ hoho...

Allah itu lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita... :D

iz said...

ni namanya puitis kemalasan..
sikit je ditaipnya..haha..
sorry2..

**::CIKNUURUL::** said...

menanti dan terus menanti,.bersabarlah,.


CN pon xreti sangat berseni2 ni,.hihi,.kadang2 ape yg keluar dar kepala,jari menaip,hati merasa,nah!,.jadi entri sebegitu,.huhu,.

iz said...

nurul>>

tau xpe..
tu namanya ilham kot..

CikGu Ma said...

Tuhan,
bawa aku..
pimpin aku
dari arus itu..

^^, lama tak berpuisi, tak sempat nak menghayati

iz said...

errr..lama cikgu ma tak berpuisi?
cheq ada cadangan..
try sambung puisi ni bagi panjang sikit..hehe

Iffah Afeefah said...

ermmm sambung puisi ni jadi panjangla



ade hikmahnye lps ujan

iz said...

panjang2 kang cheq sendiri yg malas baca..kui3..