single hingga akhir hayat?


err..selalu cheq menulis didalam blog ni topik2 yang membicarakan tentang perasaan, hubungan dan menda2 yang berkisar topik2 gini.. siap ada terima soalan kadang2 kat chat fb tuh bila ada yang bermasalah dengan pasangan masing2.. tapi bila duk ujan2 gini.. terdetik bahawa yang cheq duk nasihat orang, dalam masa yang sama cheq sendiri dalam dilema masalah yang sama..

cheq nak clear kan disini, sebagai satu akuan yang ikhlas.. cheq sendiri bukan lah seorang yang bagus dalam soal hubungan bila dikaitkan dengan wanita.. cheq juga kadang2 merasakan segala apa pengalaman bersama dengan wanita sejak dari bangku sekolah sehinggalah ke hari ini, berjayakah hubungan yang pernah cheq lalui??

cheq x nak tipu diri sendiri.. setiap kali cheq mencuba untuk mendekati wanita@mungkin ingin menjalinkan hubungan lebih dari sekadar teman biasa.. fitrah cheq sendiri yang menghalang perkara ini dari berlaku.. maksudnya? tak pernah cheq menganggap hubungan utk wanita yang bersama dan rapat sebagai lebih dari teman biasa..

masanya mungkin akan tiba untuk lebih serius dalam hubungan bila cheq telah bersedia untuk mendekatkan diri dengan si 'dia' dengan teruih ke mak ayah si'dia'.. buat masa ini, terus terang, cheq tak akan cuba untuk memberi harapan pada sesiapa sekali pon..(moga dikuatkan prinsip cheq ini, insyaallah)..

* single? jangan risau.. Percaya dengan janji Allah s.w.t , jodoh akan hadir..insyaallah..
err, lama xdengar lagu ni..besh!

24 comments:

HanA canDyswEeT... said...

trus an menulis k. hana dah follow. best

iz said...

mekasih yer hana..
insyaallah.. =)

Iffah Afeefah said...

Xpenah risau sbb yakin ng jdoh

ecadwinkyasha said...

jodoh ada dimana-mana,cuma masanya belum tiba :)

iz said...

hurm..baguih la gitu..
iffah..belum jumpe lelaki yg kebapaan tuh?haha

iz said...

sha>>

ada dimana-mana?hurm..banyak benar jodohnya..hehe

kalau terlewat jumpe, atau mungkin x jumpe langsung...

x bersama kat sini, mungkin bersama di sana..kan??

AMMAR YASIR said...

Kurang asam punya budak panggil gua playboy.. Bhahahhaaa.... Just kidding bro... Thanks for the comment

iz said...

wakaka..saba bro yassir..sabo..
btw...tips tuh..perghh..wahahaha

EJA said...

percayalah setiap manusia telah ada jodoh masing2 sejak di luh mahfuz lagi..

perkara jodoh ni..serah saja pada allah..kita manusia hanya mampu berdoa dan bertawakal...mcm entry cheq..tunggu jela masa nya muncul..hehe :)

iz said...

betul tu eja..
biasalah..
manusia..kalau terlambat..
risau bagai nak rak..
hehe

awek retro said...

huhu...kisah hati n perasaan mmg tak pernah akan habis kan..

Fendy said...

mencinta DIA sebelum mencintai dia...InsyaAllah

iz said...

awek>>

selagi mash bernafas, dan bernyawa..
selagi itulah kita sentiasa bermain dengan hati dan perasaan..cewahhh

iz said...

betul tu fendy..

Umie Artoqiemie said...

hai doktor cinta ^_^

iz said...

dr. cinta, umie?
x layak..x layak..
hehe

hazanis said...

Allah menemukan kita dengan cinta yang salah agar kita menghargai cinta yang lebih indah...

hoho...kita pegang prinsip tu jer...wink**...=___=v

iz said...

uisy.. betul jugak tu ya... =)

~SaL IjOu~ said...

sy selalu diberi harapan palsu oleh kaum adam~ terkilan.sedey.perit~

tp bak kata kamu,
"Percaya dengan janji Allah s.w.t , jodoh akan hadir..insyaallah.."

**::CIKNUURUL::** said...

iz,sama la kite,.CN pon xmengharap dan tak mmeberi pengharapan kt org lain,.takut la,.xtau kenapa,.mybe sebab kisah lame kot,.ermm,ade nanti jodoh kite,jangan rsau,Allah dah tetapkan siapa, bila, tinggal nanti kita yg akan tempuh benda tu,.insyallah,.

iz said...

Saljou>>

err.bersabar yer..biasala,liku2 dalam hidup..
pengajaran utk masa depan..

=)

iz said...

Nurul>>

insyaallah..masanya akan tiba..
buat apa lah beri pengharapan kalau diri sendiri masih x sedia..
moga ditunjukkan jalan terbaik ya (^_^)

Nor said...

entry yg menarik.. thumbs up :-)

iz said...

terima kasih Nor =)