persamaan kucing dengan wanita

selain dari mak, ayah, keluarga dan member2, cheq hanya sayang kucing cheq... dan kalau jadi apa2 kat beliau..cheq rasa macam serba x kena je..

dua tiga hari ni beliau buat perangai ler pulak..x nak makan,minum nak pulak..tengok perut makin mengurus pulak tuh..bila kita duk slalu dukung dier, berat dier kalau berkurang..mesti terperasan punya la.. sedih woo, kalau si vico ni sakit.. riso toksah habaqla.. hurm.. sian bila beliau x lalu makan..

malam ni beliau duk terbaring je kat tepi lantai ni haa.. sian tengok.. hurm..nak tak nak start jugakla moto tu p econsave..hujan tak hujan,tak kira..redah jugak la.. p beli whiskas yang basah tuh.. selalu kalau beli yang whiskas basah perasa salmon+tuna laju je melahap budak nih..time bayar macam aneh pon ada..baju basah2 datang, beli makanan kucing je?ek eleh..haha

alhamdulillah...balik je..habis jugak lah sepeket tuna tuh..hurm..baru rasa senang bila beliau nak jugak makan.. ingat sakit tekak kot..ke memilih sangat makan nih..kucing ni macam perempuan.. tak boleh diturutkan sangat semua kehendak diorg..kui3..lagi satu persamaan wanita dengan kucing..mereka ni suka sangat diberikan perhatian bila sakit, rasa susah dan kalau boleh hendak sentiasa diberikan perhatian ler senang crite..kui3.. betul ke? eh..ke salah..hehe..memandai je iz ni.. =)




* kenapa ada yang takut dengan binatang yang bernama kucing ni ya..dahla jinak.. x cakar punya.. ceciter.. ceciter.. (^_^)

23 comments:

nub said...

hehek. betoi2. ada kesamaannya

EYQASARA said...

uuhh?? ade ke patut samekan dgn kucing.. (^^)

RATU QASEH SAIFUDIN said...

cehhh!!!..ade ke patot samakan ngan kucing!..hadoi!!..naseb baek kucing tu comey!..haha..betol laa jgak ek..saja nk perhatian laa tu!..haha..=P

CikGu Ma said...

bukan takut, geli bila jinak sangat mesti pakcik kucing tu nak serendeh2 kaki...errkk, statement "suka diberi perhatian" tu, ngaku...ngaku..ngaku..ngeeeeeeee..

iz said...

hehe..samakan sifat jela..amboi2..serius pulak dier..hehe

nak perhatian.. tau pun..hurm..macam2 ler si vico nih..seb baik makan jugak last2.. =)

iz said...

nub>>

sama x per..leh geng..haha

iz said...

cikgu ma>>

hehe..memang la dier suka ngendeng2 kat kaki..dier bukan nya nak gigit cakar pon.kan2? haha..
ngaku pong.. =)

EJA said...

hamboi ada ke patut samakan wanita dgn kucing :( mestila wanita nak perhatian baru rasa dihargai..hehe

aik ayat yg bawah sekali warna biru tu..ada tujukan utk sesiapa ke? ehem2 rasa gatal plk tekak eja ni..heheh

iz said...

eja>>

hehe..terasa ke...x minat kucing ler tuh.. (^_^)

tapi kan eja..takkan perhatian tuh sentiasa perlu ditunjukkan? hurm..x paham juga kekadang..hehe

EJA said...

minat la dgn kucing cuma blm ada keberanian nak pegang mereka (kucing) lagi..ti bawak eja jumpa vico ye..nak belajar jgk cara menyayangi kucing ni..

tak semestinya memberi perhatian pd seseorg secara lisan/ditunjuk..dgn mengingatinya selalu pun dikategorikan memberi perhatian.. (~_^)

iz said...

ooo..gitu rupanya..hehe

ala..mana2 kucing sama je..asal dibelai..jangan usik perut dier je..nanti dier cakar..pastu..usap2 sikit dagu..kucing suka wat gitu.

Nur Kahlimah said...

Ada plak sama kn wanita ngan kucing.. bub perlukan perhatian...lelaki pon perlukan prhatian jgk.,bukan wanita je yg skekn prhatian.. :)

iz said...

maaf la kalau terkasar bahasa yer Nur Kahlimah..

memang lelaki pon perlukan perhatian.. cuma tak lah sentiasa.. hehe

awek retro said...

gurl pun manje macam kucing kan..cute..

iz said...

salah tu.. haha..
x sama manjanya ngan kucing..tp......
mengalahkan kucing.. =)

Iffah Afeefah said...

Xsme cm kucen
wanita ley berfikir hehe


ps: tak ske kucen sbb bulunye

Tea said...

bagusla ko ni.. tau psl pompuan.. tak ramai yg nak kaji skap pompuan ni..

iz said...

Iffah

memang ler..hehe..
persamaan secara sifat je..
watpe la nak takut ngan kucing..
jinak..err..kalau kucing xder bulu..mana nak comel..haha

Anonymous said...

Tea

bukan tau semua pon tea..
banyak lagi yg masih misteri.kui3..
cuma agak2 je..kalau betul, betul ler..
;-)

NOOR FATIN said...

baru perasan ada persamaan.. haha :P

iz said...

haaa.tau xpe..hehe =)

Nong Andy said...

salam tuan rumah :)
Aku pon suke Kucing!
Persamaan perempuan dgn kucing? ko ni mesti jenis romantik ni kan.. hehehe...

iz said...

ko pon suka kucing?!
gud2..
ak mana romantik..
ak ni jenis lelaki ganas ala2 rambo..kui3..