lelaki hanya perlukan seseorang yang...

ada bezanya diantara mereka yang mencari jodoh dengan hanya mencari dari rupa paras wajah yang menawan...betul,terutamanya pada pihak lelaki..dari mata turun ke hati memang tak dapat lari dari konteks pencarian jodoh yang dikehendaki..

sebab inilah yang mengakibatkan seseorang itu tertipu dengan cantik ayu nya wajah seorang wanita..dibalik kecantikan itu sendiri belum mencerminkan peribadi seseorang wanita itu yang sebenarnya..mugkin jadi,kecantikan itu hanya satu topeng pada peribadi yang cukup hampeh..hehe

tak tahu sejauh mana kebenaran yang mengatakan kecantikan ataupun kekacakan seseorang boleh mengurangkan tahap kesetiaan..ntah la..soal ini,kena lah tanya tuan badan yang berupa kacak,dan cantik2 kat luaq sana.. ada benarnya..ntah la..mungkin soal mencari ganti tak pernah menjadi masalah pada diorg ni kot...kan??



tapi kecantikan terdiri dari mata yang memandangnya..hang tengok huduh,kalau cheq tengok cantik,nak buat camne...kat sini,boleh kot apply kata'segalanya dari perspektifku'??oh kena pula tagline kat atas..haha..saja je la update spontan malam ni..ada apa2 nak kumin2??hehe..silalah!!

22 comments:

sekamar rindu said...

salam...iz,

jodoh adalag rahsia Allah...

firazulaika said...

likee !! hehe :D

iz said...

kak>>

yup..semestinya..hurm..
tapi,yg ni saya bincangkan mengenai mata yang terpedaya..hehe..

siapalah jodoh yang ditetap kan utk iz..cewahhhh..hehe

iz said...

Fira>>

tq2..hehe(^_^)

Lala Adila said...

loike ..

My Name is Mar said...

4 Perkara yang perlu dinilai untuk mengambil seseorang menjadi pasangan,..
Agama,..
Keturunan,..
Rupa,..
Harta...
Cukup pakej,boleh isi borang.. Ha-ha-ha:D

Entry PERASAN: Rambut U macam Sano lah!

iz said...

lala adila>>

menda loike tu?hehe

iz said...

mar>>

nk cari cukup pakej,serba sempurna ,payah tu..hehe..
hurm,tapi kalau ditetpkan jodoh gitu,alhamdulillah..

nikmat syurga dunia..hehe

Benrauf said...

Kalau lah sudah ada perasaan mencari jodoh, tandanya orang tu telah pun dewasa, sewajarnya dia seorang yang matang. Pandai-pandai lah memilih apa yang terbaik untuk diri sendiri. Yang wajib ada adalah duit - doa, usaha, ikhtiar, dan tawakkal. dan gandakannya dengan syukur. duitssss.

alien said...

belum ada jodoh..
berdoa selalu

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

xsemestinye yg cntik atau kacak tu xboleh setia. sumenye bergantung pd hati n jodoh :)

iz said...

Benrauf>>>


uisy...highlight tang duit tu banyak je...hehe..yups...
ada benarnya cakap Benrauf..
mekasih utk nasihat yang sangat bermanfaat nih..tq!

iz said...

alien>>

amboi..doakan yang terbaik..
harap2 berbaloi tunggu,yer dak?
hehe

iz said...

Nur Za>>>

kan?betul2...
cuma ada segelintir ja...
mungkin dari pengalaman member2 seperjuangan..hehe

mykhalis said...

kalau orang kawen lebih pada satu jodoh dia ramai la kan?

iz said...

yup..
ada hikmah nya kalu org menikah banyak2 ni...janji berlaku adil dan tak terabaikan anak3...

Qaseh dalia adelia said...

kalau dapat jodoh xde rupa tapi baik amalannya serta teguh imannya .. itu lah yg patut di syukuri ... xpe iz nanti ada jodoh tuk iz..hehe ..tggu

iz said...

waa..doa tuh..ta ya qaseh...amin..

huda_no said...

hmm. nak tnya je. klau x lawa, tp peribadi cantik mmg for sure xde org argue. but then, x fhm bile certain guys tergedik2 dgn girl yg gedik n x cntik. why??

iz said...

Huda>>

cause a guys to play role as a playboy..
just to show their ability to tackle beautiful girl and show to their friend..at last, sorry to say..say goodbye and find better person to married..haha..

cewah...komen B.I standard tunggang terbalik..hihi

huda_no said...

owh.. yeke. thnx for answering (bajet pndai speaking je..hihi).

iz said...

normal la tuh huda...
jangan segan speaking tunggang terbalik..kalau salah ada sebab..
sebab cheq orang utagha..bukan lahir kat london...haha..terjawab x?kalau terjawab baguslah..haha