2 min punya update.. Hihi

Beza orang yang beriman dengan orng yang tidak beriman adalah ibarat kaca dan besi.. Biar pun ada kalanya kaca ini diselaputi dengan habuk dan kotoran.. Walaupun kotor, jika digilap,masih boleh nampak kilauan nya.. Beza pula ngan besi.. Jika kotor, ia akan terus berkarat dan reput akan merosakkan besi tersebut secara total.. Yer kan?? Hehe.. Perkongsian pagi2 ni.. Sblm start keja..

18 comments:

adwafarahin said...

suka entry nie :)

iz said...

Tq ya.. Mula2 iz dgr ada abg kat tempat keja ni tazkirah, ayat ni betul2 terkesan kat hati.. Moga manfaat ya adwa!

awek retro said...

seburuk2 besi pun ade gunanya. terpulang kat kita nak paham kata2 tue..kan..sgt mendlm..gud..gud..

iz said...

Yup.. Update ni utk kita fikirkan maksdnya.. Cuma pilihla nak jadi besi ke kaca ke., tapi syarat yang paling penting utk jadi kaca., kena ada ilmu.. Kan2? Hehe.. Carila ilmu.. Beramal..(^_^)

rara pinkmafia said...

tu sbb besi tu sblm karat kite kena cat kan dye.bg tak karat.

iffah imani said...

besi ker kaca kaca ker nak jadi daimond lah....biar silau ...

iz said...

Yer x yer gak.. Awat x cat kan? Hehe.. Amik cat minyak.. Bagi kilat gak.. Awat x pikiaq td..

iz said...

Iffah> hurm.. Diamond?? Wow.. Hehe.. Tinggi cita2 tu.. Moga tercapai yer iffah.. Hehe..tapi jadila berlian yang disimpan dalam bekas baldu..(^_^)

Isteri Encek Bard said...

nice entry nie

iz said...

Mekasih.. Moga ada manfaat nya. Hehe

muhamad hanif said...

bguslah..

pagipagi rohani perlu diisi dulu ;)

iz said...

Memang2.. Hehe.. Ni pagi2 asyik isi perut je..

MIMIE AIZA said...

waaaa.. ringkas dan penuh dengan isi

iz said...

Memang.. Kalau update pakai enfon., pendek2 udah ler.. X puas taip screen kecik.. Kena ada laptop br puas.. Hehe.. Btw, tq sudi baca!

anismelon said...

betul betul..setuju dgn ayat nie..mencegah lebih baik dri merawat..ade kene ngene..ade je kan..ngehehe..:)

iz said...

anis>

kalau fikir denga mendalam,ada kena mengena gak tuh..hehe..janji faham dgn cara tersendiri..kan?hehe

NA said...

Terima kasih. Blog yang bermanfaat. :)

iz said...

sama2..hehe