hari ibu,arghhh..watpe sambut?baik layan fast&furious 5.

SELAMAT HARI IBU?

hurm..malam ni kemain lagi meriahnya rakan2 blogger kita post pasal hari ibu ni kan? alhamdulillah..semua entry yang dibuat menunjukkan yang depa sayang kat ibu masing2..syukur..xder lagila jumpe entry yang menulis tentang buruk mak masing2..haha..ado pulak anak nak derhaka secara terang-terangan kan?

hari ibu bagi iz cukuplah bermakna..yerla..kita boleh cakap x semestinya hari ibu je kita menghargai ibu kita ni..namun,dengan ada hari istimewa nila adik beradik leh kumpul, jumpe,makan ramai2..yer dak?bukan senang nak duk skali..tambah la pulak bila dah kawen..

ibu?iz panggil emak..bukan mama maupun umi..hehe..hurm..abah duk ajar panggil mama dari kecil2 dulu..last2, abah je yang lekat duk panggil mama..anak2 semua panggil emak..haha..susah nak lekat..panggilan emak lebih dekat dan rapat mungkin?ntah ler..korang panggil mak korang apa??

tapi biarlah apa jua panggilan kita terhadap ibu kita, sentiasalah hargai mereka selagi mereka masih ada..jangan sekali-kali meninggikan suara..hati ibu ni tersangatlah sensitif..kadang2 kita sendiri x sedaq kita dah buat hati ibu kita sakit..pakat ramai2 malam ni kita minta ampun,minta maaf..moga ibu memaafkan dan insyaallah, berkatlah hidup..syurga di bawah tapak kaki ibu.ingat tu!

tiada istilah lelaki macho bila sanggup belikan hadiah mahal2 dan eksklusif untuk awek ataupun isteri sahaja, tapi x mampu untuk menghargai ibunya dengan hadiah..x mampu beli hadiah?balik kampung tu, cium peluk ibu tuh..sayangilah ibu kita..ingat,kasih sayang depa terhadap kita ni x kan mampu dibalas walau dengan apa jua cara sekali pun..

errr..gua bukan nak nangis wat entry ni..gua nya mata masuk habuk je..sampai sini saja la yer..Assalamualaikum..

*tajuk tiada kena mengena dengan entry..harap maklum..hehe

22 comments:

pu3mas said...

ske ayat nie...



" tiada istilah lelaki macho bila sanggup belikan hadiah mahal2 dan eksklusif untuk awek ataupun isteri sahaja, tapi x mampu untuk menghargai ibunya dengan hadiah

iz said...

hehe..hurm..puteri wat apa malam ni utk ibu puteri??

pu3mas said...

mlm nie xde buat pape.. mak dah tdo dah.. esok baru ktorg kuar celebrate di luar.. tapi mak xtau lagi yg pu3 n abg dah plan se1...

iz said...

Owh.. Like2..suprise la ni ya.. Iz pulak plan ngan akak ngan adik sorg tuh wat suprise jugak malam ni.. Hehe..plan baik punya..

adwafarahin said...

mmg x bole la klu ckp sal ibu nie mmg nk nangis huhu

slmt hr ibu buat ibu kamu ya!

muhamad hanif said...

hahahha..gimik sungguh tajuk tuu ;)

pu3mas said...

wah mcm bes je bunyi... ok2.. selamt hari ibu untuk ibu izz ye. wish dri budak perantauan merentas laut china selatan =)

hahhaha..

Rozuan Ismail said...

lelaki itu macho bila syaang ibu lebih dari awek.

efa said...

selamat hari ibu hargailah mereka ketika ia masih ada :)

iz said...

adwa> mana ada nangis...haha..kamu nangis ke ni?

iz said...

nip> haha..tajuk bikin gempaq..hurm..tapi memang..status kat fb smlm banyak pasal movie dr hari ibu..

iz said...

putri> amboi,jauh bebenor bunyinya..hehe

tq ya!!

iz said...

Rozuan> kan?kawe setuju ayat ni..

iz said...

efa> hurm..kalau dah xder, barula nak kenang perkara2 yg lepas..hargai sgt2 ibu anda..pesanan dr penaja..huhu..

maiza love said...

setiap hari adalah hari ibu,,seronok dan bangga nya dah jadi ibu hehe..maiza ajar anak panggil mak,tp anak2 dok panggil mama gak..cemne tu huhu..^__^

iz said...

Eh.. Pulak.. Camnie la pulak kak.. Hehe.. Mama ke mak ke., sama je.. Janji dpt anak yg soleh & solehah.. Insyaallah,amin..

Razz said...

aritu gua beli jam yg 1set ade dua tue... satu laki satu perempuan...
satu gua pow.. satu lagi mak gua hambat...
sweet x? sweet x?
tapi jam gua dah hilang... sdih...
(T,T)

p/s; mak..nanti kite tgk nur kasih same2 key?

iz said...

razz2..ko ni..sama ngan ak la pulak..ak pon beli jam kapel gak..satu mak ak,satu ak nya..hadiah hari ibu tahun ni..haha..camne leh sama ni??

siti@perak said...

kau satu tiada ganti ibu, ratu hatiku,..

iz said...

hurm..yup..satu tu je la ibu kita,...xder ganti dah.. :(

alexa yussida said...

panggil mama..

haah sama je panggil ape pon ttp mak yg satu,ibu yg satu :)

bestla die leh celeb sama2..aku ni dah 5 thn xleh smbut sama2..xsbr nak balik peluk cium mama..huhu

iz said...

hehe..tula..lama sangat di perantauan..

bila mau balik daa??

ala,x jumpe pon,call je slalu..tu pon dier dah besaq hati dah..