SELAMAT HARI GURU

cerita mengenai hari guru ini, terkenang la zaman persekolahan iz dulu..iz x macam korang..iz melalui perubahan yang sangat drastik bila kat sekolah dulu..nampak perubahan iz dari sekolah rendah sampaila ke sekolah menengah..

iz memang seorang budak yang x makan saman dan memang boleh dikatakan nakal la..bukan nya baik..cikgu pon banyak betul yang anti dan aim iz je kat skola rendah dulu..nak wat camne,kecik2 dulu..pikiaq pon standard budak2 ler..apa yang disuruh, itulah yang dilanggar..haha..ingat lagi kat Cikgu Taher waktu darjah 4 dulu..x bawak buku teks, kena berdiri depan kelas bukak baju wat aksi2 bina badan..malu x?kan dah malu..haha..

masuk sekolah menengah?oh ya..nakal itu berganda-ganda..haha..bukan nya nak insaf pon..tambah nakal lagi ada..zaman ni lagi seronok wat nakal, wat jahat..form 1~3 memang heaven la...wat jahat bersama teman2 'seperjuangan'..haha..sabaq je la..zaman ni iz sekolah kat Cheras Jaya..disini iz belajar tentang kawan, tentang pembawakan diri dan juga usia semuda ini, iz belajar mengenai cinta..haaa,percaya x?awal kan..hehe..ok,tutup cerita ni..proceed...

masuk form 4~5 kat sekolah teknik kajang..hurm,disini barula kematangan tu mula nampak..baru sedaq,ada masa depan perlu dikejar..opss,tapi..form 4,hampeh lagi..x sedaq sangat la..yela..disini kira masih dunia baru lagilah..asramala ktakan..boleh dikatakan disini la zaman paling menyeronokkan dalam sepanjang zaman persekolahan..iz sangat2 menghargai dapat belajar kat sini..di sini iz sangat terhutang budi pada semua cikgu terutamanya Cikgu Norkamalawati,cikgu kimia iz..

walaupun mulanya dier ni sangat garang, namun dier banyak mengubah iz..mungkin iz hanya dapat c je dalam m/p kimia,..tapi apa yang iz dapat belajar daripada Cikgu Kamala adalah erti hidup yang sebenar..beliau memang seorag pendidik yang sangat terkesan dalam hidup iz utk apa iz harini..memang iz pernah kena denda telan kertas ujian kimia sebab gagal..hehe..tu sume kenangan tu..tapi..memang iz hargai tindakan cikgu iz ni..ala,pakai tie guna tali kasut pun pernah..nampak nakal x nakal.haha..Pn Faridah,cikgu add math iz..hehe..dierla denda..sebab iz pengawas tapi pergi kelas x pakai tie..hehe..

hurm..kesimpulan iz kat sini..hargailah zaman persekolahan korg yer( jika masih belajar )..apa yang nampak pahit harini itula yang menjadi kenangan untuk korang suatu masa nanti..percayalah..jasa cikgu?tak mungkin tebalaskan..namun itulah saham untuk cikgu di akhirat nanti..kami doakan yang terbaik untuk guru kami, pendidik kami..sedih rasa bila mengenangkan pengorbanan guru ni..apa yang boleh dibalas, selain sedikit penghargaan dari korang, hadiah yang paling bermakna adalah doa..doakan la kesejahteraan guru hangpa dunia dan akhirat yer..

*sedih giler wat entry ni..dah join GA iz??hehe..sempat lagi nih..

8 comments:

cik pulau said...

tak sempat nk join segmen abg ben neh..
x online kan, huhu

iz said...

eh,x online ke?camne leh komen2 ni..hehe

EJA said...

salam apakhabar tuan rumah.. eja datang ziarah dan nak bagi hadiah ni..eja letak sini naaa
http://menulisdenganhati.blogspot.com/2011/05/bila-lama-x-online.html

iz said...

eh..leh tersama pulak kan..hehe...kebetulan2..hurm..rajiinya..online kat mana eja?

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

hehe.. x makan saman ye, ngeh ngeh ngeh

iz said...

itula pasal Khai..haha..tapi skrg tobat dah..tobat maksiat-wali band..kah3..

Anonymous said...

macam x caya je ada orang cakap pasal cikgu kimia aku ni .. teringat dulu dia pernah nasihatkan suruh jadi baik .. dekat luar sana

iZ said...

sapelah agaknya si anon ni.. ntah2 kenal... haha