lelaki jaga kulit,lembut kah?

hurm..salah ke kalau lelaki menjaga kebersihan terutamanya kulit muka??yela..x salah..malah memang digalakkan kan?sebagai satu cara utk menghargai anugerah Allah ni..yer dak?asalkan jangan berlebihan..kalau satu tahap tu sampai nak makeup bagai,adusss..kritikal dah tu..yer dak??

iz guna yg ni..(*kalau pas gaji..haha)
bagi iz,bukanlah nak jaga kulit muka sampai putih ka,gebu ka..kalau gitu niat iz,haha..gerun jugala..kebersihan itu penting..digalakkan lagi..yela,selain mandi, kebersihan kenalah juga dijaga..bau badan sume,penting woo..lelaki kalau men belasah je keluar bau badan macam hampeh,hehe..faham2 udahler..

patah balik pasal cuci muka ni..iz sekadar guna asal muka x berminyak pastu rasa bersih..tu pon cukupla..x taula pendapat korang ..kalau lelaki jaga muka ni..ada yang x setuju ka..sila lampirkan aduan di ruang komen ya..kita bincang sama2..hehe..

CINTA.Luahkan atau pendamkan?

ada terima soalan kat formspring tadi..tentang meluahkan perasan..hehe..terus jadikan entry jela..sebagai penjelasan yang ringkas dan simple(apa beza ringkas ngan simple,hehe) dari perspektif pandangan iz..boleh kan?ok,.teruskan membaca dan beri pandangan korang pulak..hehe..

pendamkan atau luahkan..memang satu pilihan yang sangt sukar sebenanrnya..bagi yang berpengalaman,pasti lebih faham apa yang iz cuba nak sampaikan..ada dua risiko disini..jika kita meminati seseorang..pasti kita sentiasa akan berada dalam dilema samada nak luahkan perasaan itu atau pendamkan sahaja kerana takutkan apa akibatnya..

mudah aje sebenarnya(bukan bermaksud ambil mudah)..hehe..hurm,kalau kita pendamkan perasaan ini, sampai bila pun si dia tidak akan mengetahui isi hati kita tu..memang mungkin dia boleh agak tapi jika dia jenis yang agak lurus, dan jenis x berapa sensitif dengan perasaan orang lain?x ke dah melepas kalau dier dah punya pilihan lain..

tahu,mungkin korang pendamkan kerana takutkan apa respon dia bila dia mengetahui yang korang ada perasaan terhadap dia..tapi,dari menanti jawapan yang x pasti?tak berbaloikan..better luahkan aje,walau susah camne sekalipun,maksud itu sampai..tapi jangan setakat nak girlpren boypren aje..up kan hubungan itu ke arah yang diredhaiNya..setakat kapel bagai tapi x kemana, hurm,sia2 aje..

kot2 sahabat iz disini ada pengalaman ke nak distorymory kat sini..hehe..tentang meluahkan perasaaan??

SELAMAT HARI GURU

cerita mengenai hari guru ini, terkenang la zaman persekolahan iz dulu..iz x macam korang..iz melalui perubahan yang sangat drastik bila kat sekolah dulu..nampak perubahan iz dari sekolah rendah sampaila ke sekolah menengah..

iz memang seorang budak yang x makan saman dan memang boleh dikatakan nakal la..bukan nya baik..cikgu pon banyak betul yang anti dan aim iz je kat skola rendah dulu..nak wat camne,kecik2 dulu..pikiaq pon standard budak2 ler..apa yang disuruh, itulah yang dilanggar..haha..ingat lagi kat Cikgu Taher waktu darjah 4 dulu..x bawak buku teks, kena berdiri depan kelas bukak baju wat aksi2 bina badan..malu x?kan dah malu..haha..

masuk sekolah menengah?oh ya..nakal itu berganda-ganda..haha..bukan nya nak insaf pon..tambah nakal lagi ada..zaman ni lagi seronok wat nakal, wat jahat..form 1~3 memang heaven la...wat jahat bersama teman2 'seperjuangan'..haha..sabaq je la..zaman ni iz sekolah kat Cheras Jaya..disini iz belajar tentang kawan, tentang pembawakan diri dan juga usia semuda ini, iz belajar mengenai cinta..haaa,percaya x?awal kan..hehe..ok,tutup cerita ni..proceed...

masuk form 4~5 kat sekolah teknik kajang..hurm,disini barula kematangan tu mula nampak..baru sedaq,ada masa depan perlu dikejar..opss,tapi..form 4,hampeh lagi..x sedaq sangat la..yela..disini kira masih dunia baru lagilah..asramala ktakan..boleh dikatakan disini la zaman paling menyeronokkan dalam sepanjang zaman persekolahan..iz sangat2 menghargai dapat belajar kat sini..di sini iz sangat terhutang budi pada semua cikgu terutamanya Cikgu Norkamalawati,cikgu kimia iz..

walaupun mulanya dier ni sangat garang, namun dier banyak mengubah iz..mungkin iz hanya dapat c je dalam m/p kimia,..tapi apa yang iz dapat belajar daripada Cikgu Kamala adalah erti hidup yang sebenar..beliau memang seorag pendidik yang sangat terkesan dalam hidup iz utk apa iz harini..memang iz pernah kena denda telan kertas ujian kimia sebab gagal..hehe..tu sume kenangan tu..tapi..memang iz hargai tindakan cikgu iz ni..ala,pakai tie guna tali kasut pun pernah..nampak nakal x nakal.haha..Pn Faridah,cikgu add math iz..hehe..dierla denda..sebab iz pengawas tapi pergi kelas x pakai tie..hehe..

hurm..kesimpulan iz kat sini..hargailah zaman persekolahan korg yer( jika masih belajar )..apa yang nampak pahit harini itula yang menjadi kenangan untuk korang suatu masa nanti..percayalah..jasa cikgu?tak mungkin tebalaskan..namun itulah saham untuk cikgu di akhirat nanti..kami doakan yang terbaik untuk guru kami, pendidik kami..sedih rasa bila mengenangkan pengorbanan guru ni..apa yang boleh dibalas, selain sedikit penghargaan dari korang, hadiah yang paling bermakna adalah doa..doakan la kesejahteraan guru hangpa dunia dan akhirat yer..

*sedih giler wat entry ni..dah join GA iz??hehe..sempat lagi nih..

first gaji...giveaway utk korg sahabat..(ini entry yg telah dipaku)

jarang iz update waktu2 gini..bukan hape..iz lebih selesa bila menaip sesuatu time malam2..syahdu je,sejuk best sikit..ntah apa kena pagi2 ni gatal buka laptop hupdate..hehe..mungkin sebab alarm pagi ni tetiba kuar lagu 'asmara ini- fazley'..kah3..layan pulak lagu ni..ok,habis topik ni..proceed~~

semalam gaji pertama keluar..hape lagi..terus je p blanje family makan..mula2 ingat nak p sekinchan ikan bakar ni..sekali survey tengok harga,perghhhh..memang membakar jiwa la..isy2..ada ke kira 100 g,7 ringgit lebih..x puas makan langsung..hurm..sabo jela..tambah macam iz sendiri..iz bukan jenis yang makan sikit2 kalau kuar makan skali skala ni..haha..makan kena mantop..hihi

lastly p belasah makan lamb chop kat BRJ..adusss..puasnya makan.barula org kata makan sungguh..mungkin ramai dr korang x suke makan kambing,tapi kalau iz ngan ayah ngan mak, peminat la kiranya..sedap woo..kadang2 rasa boring pulak makan ayam ngan ikan.belasah kambing pulak..

eh,iz nak tanya korang ni..iz macam teringin la nak bagi give away bersempena gaji pertama iz ni..hehe..iz nak hadiahkan sebuah buku pada pembaca yang setia mengomeni(ada ke ayat gini),setia membaca setiap entry iz..walau xderla seberapa yang iz boleh beri, penat iz cari apa yang paling sesuai untuk diberi,..jalan kat jusco semalam, iz beli buku yang agak baik tajuknya...

nak join?senang je..syaratnya,

  1. buat sebuah entry. masukkan header iz ni.
  2. entry tu,komen la pasal blog iz yang x seberapa ni.
  3. dah..submit komen,beserta link..boleh sahabat??hehe

kalau ada sambutan,iz tambah hadiahnya..hehe..ada rezeki lebih,apa salahnya berkongsi..yer dak?moga dengan hadiah yang tak seberapa ni, korang manfaatkan dari hasil bacaan nya..tq!!tarikh tutup?15 30 mei 2011..boleh..ke ada cadangan lain..hehe

* x sabar tunggu 2 hari lagi..kejutan baru dari cintailmu89!!hehe

hari ibu,arghhh..watpe sambut?baik layan fast&furious 5.

SELAMAT HARI IBU?

hurm..malam ni kemain lagi meriahnya rakan2 blogger kita post pasal hari ibu ni kan? alhamdulillah..semua entry yang dibuat menunjukkan yang depa sayang kat ibu masing2..syukur..xder lagila jumpe entry yang menulis tentang buruk mak masing2..haha..ado pulak anak nak derhaka secara terang-terangan kan?

hari ibu bagi iz cukuplah bermakna..yerla..kita boleh cakap x semestinya hari ibu je kita menghargai ibu kita ni..namun,dengan ada hari istimewa nila adik beradik leh kumpul, jumpe,makan ramai2..yer dak?bukan senang nak duk skali..tambah la pulak bila dah kawen..

ibu?iz panggil emak..bukan mama maupun umi..hehe..hurm..abah duk ajar panggil mama dari kecil2 dulu..last2, abah je yang lekat duk panggil mama..anak2 semua panggil emak..haha..susah nak lekat..panggilan emak lebih dekat dan rapat mungkin?ntah ler..korang panggil mak korang apa??

tapi biarlah apa jua panggilan kita terhadap ibu kita, sentiasalah hargai mereka selagi mereka masih ada..jangan sekali-kali meninggikan suara..hati ibu ni tersangatlah sensitif..kadang2 kita sendiri x sedaq kita dah buat hati ibu kita sakit..pakat ramai2 malam ni kita minta ampun,minta maaf..moga ibu memaafkan dan insyaallah, berkatlah hidup..syurga di bawah tapak kaki ibu.ingat tu!

tiada istilah lelaki macho bila sanggup belikan hadiah mahal2 dan eksklusif untuk awek ataupun isteri sahaja, tapi x mampu untuk menghargai ibunya dengan hadiah..x mampu beli hadiah?balik kampung tu, cium peluk ibu tuh..sayangilah ibu kita..ingat,kasih sayang depa terhadap kita ni x kan mampu dibalas walau dengan apa jua cara sekali pun..

errr..gua bukan nak nangis wat entry ni..gua nya mata masuk habuk je..sampai sini saja la yer..Assalamualaikum..

*tajuk tiada kena mengena dengan entry..harap maklum..hehe

pengakuan berani Iz

alhamdulillah..kembali lagi menghupdate..syukur ke hadrat Allah s.w.t. kerana masih lagi diberi peluang untuk menarik nafas, diberikan rezeki dan atas segala-galanya..hurm..tengok kan pada entry sebelum ni,alhamdulillah..ada juga yang sudi join GA iz yang x seberapa ni..jadila..hanya penghargaan iz untuk hangpa semua ler..hehe..nak join?ketik sini..

amboi,tajuk kat atas..kemain lagi..pengakuan berani iz??pulak dah..iz ada wat silap ke??adala punya pasal ni..haha..sebelum tu nak minta maaf kat kawan2 iz sume..iz bukan bermaksud pape..saje je la nak gurau senda ngan korang..lama x jumpe la katakan..kah3..

bagi yang baca entry iz sebelum ni..iz ada wat note kecik kat bawah tu..ala,yg kaler merah tu..2 hari lagi ada suprise dari cintailmu89 kan2?ni nak gtau la ni..hehe..janji mesti dikotakan...hehe..suprise yang dimaksudkan iz sebelum ni tu sebenarnya iz beli moto sebenarnya..alhamdulillah,semalam dah boleh bawak keluar dah moto tu..syukur..saba je tunggu brape hari..leh lak kena hari pekerja..tunggu lagi sehari dengan sabarnya..kah3..xpe2..

hangpa tau x moto apa?hehe..iz gurau2 ngan kawan iz cakap moto lc..ala..camnie tu..


tapi sebenarnya bukan..haha..maaf yer sahabat..sebenarnya iz amik moto lain..hurm..lama dah simpan cita2 ni..tgk entry ni..hehe..rezeki dari Allah s.w.t,alhamdulillah..berpeluang juga utk memakai moto ni..hehe..ni ngah pasang no plat,baru keluar kedai..excited kemain nak bawak..haha..


sian kat budak ni..dapat acik yang nakal..haha..kepala berat dari badan..jangan tiru camnie wat kat anak buah korang ya!!kah3..
*minyak naik harga malam ni??hehe..jom pakat2 naik moto..