terkenal,seronok,dahagakan pujian..apakah??

ho yeah..berpeluang jugak curi masa utk wat entry baru..lama dah pendam tajuk ni..simpan sikit,wat kajian,pemerhatian tgk suasana sekeliling..hehe..sedaq x sedaq,ntah2 kita sendiri dah berjangkit ngan penyakit ni..mana la tau..kan2?hurm..sebab tu la iz tulis kt sini..sebagai peringatan utk iz sendiri..wat kongsi2 pendapat ngan follower kat sini..jika sudi,berilah pedapat korang juga..boleh ke?hehe..

tibe2 je rasa nak buka topik cenggini..isu sensitif?tolak tepi sat..sekadar dari perspekif pandangan iz..pendapat masing2 x sama punya..iz pon x harap pandangan ini diterima bulat2 ..kita ni kan,bila fikir2 balik,terlalu lah pentingkan nama..suka utk dikenali..ketagih untuk sentiasa dipuji..amboi hang,seronok yer kalau puji2 dari komen2 kan..itula terkadang sampai membuat entry yang bukan2 hanya utk menarik perhatian..apakah?elok ke tabiat cenggini..sama2 la renung balik diri..

iz tengok gelagat orang sekeliling..diam kan diri..tengokkan budaya mereka ini yang suke menghebahkan kehebatan diri..seronok sangat bila dipuji,bgtau lagi orang ramai.oh,ak dipuji,miliki segala-galanya..sampai bila perhatikan diri sendiri dihanyutkan dengan seronoknya dipuji..apabila ditegur dan dikutuk,waa..kemain melatahnya..apa yang dapat bila dipuji ini..

bagi iz sendiri,kutukan dan kritikan itula sebenarnya iz harapkan...agar iz sedar kelemahan diri dan boleh perbaiki diri..dalam konteks mencari satu hubungan yang baik dan jujur juga,iz x harap jika dier menerima segala-galanya mengenai iz..iz suka jika seseorang teman itu mampu utk menegur iz jika iz melakukan kesilapan..pujian??x kemana..mungkin cukup sekadarnya..x perlu melebih-lebih..takut jika terlalu kemaruk dengan pujian2 ini, kita akan menjadi terlalu syok sendiri dan membangga diri mungkin??

sini ingin iz pesan dan nasihat untuk diri iz dan kalian sahabat iz yang tersayang..puji2 an itu hanya melekakan..apa guna seronok mendengar yang baik2 sahaja..yer,seronok kalau segala apa hasil tulisan kita, di iyakan oleh teman blogger sekalian nya..tapi apa nilainya entry kita itu sendiri??bukalah sedikit ruang untuk diri sendiri menerima teguran dan kritikan..ambil yang positif2 sahaja..okay?chill!!

*suke dengaq lagu rock skrg..ada cadangan lagu best2?

22 comments:

muhamad hanif said...

chill..ahaha..

averangesevenfold : dear god ?

iz said...

oh..okay..on da way ke youtube..layankan..haha..tq bro..

Wuucin Kimora said...

pujian.. adakala m'buat kn org itu terus ke awangan.. berpada2 la.. (^_^)

iz said...

hehe..macam tak berpijak di bumi yg nyata..dalam dunia sendiri..pulak dah..kan?(^_^)..eh nip..sedap giler lagu tu..

zezolla_atin said...

org yg komen kna la jujur dan telus..
kan?
barulah boleh menilai kebaikan dan keburukan yang ada..
hihi..=))

iz said...

yer tepat..10 markah utk anda zezolla..(^_^)

Uptown Lady said...

biasa la tu..kebanyakan orang lagi rela dengar pujian drpd kutukan.

asalkan tak lupa diri dah la..

iz said...

Lady> kan..harapnya..kita leh ingakan je..nak dgr x nak dgr,x leh paksa..yer dak?

Citarasa Rinduan said...

salam ziarah dik..
lama rupanya kak dah follow blog awak...

tadi ada sekodeng vlog awak...mabeles....pedulika apa orang lain kata...yang penting kita happy

PS: kak boh blog awak dalam blogger kreatif yer

iz said...

wa..yeke..meksih kak..hurm,vlog tu saya guna laman web je..upload gamba je pon sebenarnya..dier watkan ..hehe

Hanafi WangZi said...

200% suka entry ini.

manueng said...

setuju...lebih suke kalo ade kritikan membina;)

saya syamimi said...

kalo kite pegang pada pendirian.. org nak komen yang menjatuhkan pun kita masih mampu berdiri.. :)

EJA said...

iye betul tu..bg pendapat eja pujian kdgkala menjatuhkan kita dan kritikan kdgkala membangkitkan kita sbb fitrah manusia akan mengingati sesuatu apabila ada yg komen@kritik diri mereka.. :)

NisaAdnan said...

BETOL SEMUA ORG HARAPKAN PUJIAN. TP TERPULAN KEPADA KITA SENDIRI SEJAUH MANA KEIKHLASAN SESEORANG YG MEMUJI KITA TU ^^

iz said...

hanafi > wa,suka betul tu..200%??haha

iz said...

Manueng> kan?itula pasal...memang seronok dipuji,fitrah la kan..cume kalau melebih..hurm..

iz said...

Syamimi> itu setuju..betul..janji kita tau pendirian dan pastikan pendirian kita itu betul..jangan pulak sampai xnak terima langsung pendapat org lain..

iz said...

eja> kritikan kalau membina xpla..kalau kutuk tu hater atau org yg ada PHD,hurm,x membantu juga..org dengki ni ramai.

iz said...

Nisa> ikhlas atau tak,itu hanya dier je tau..hehe..kita x kan tau nya,soal hati org ni..

nelly said...

Kutukan atau pujian semua kena terima ..
tapi , orang yang memberi kutukan yang agak keji tu , agak2 la ~

T___T

iz said...

Nelly> macam pernah je kena kutuk kaw2?huhu..saba yer..