senyumlah sayang!

saya suka bila orang di sekeliling saya sentiasa tersenyum..apa yang perlu dibuat utk melihat org disekeliling kita tersenyum..semuanya mesti bermula dari diri kita sendiri..tersenyumlah sentiasa wahai sahabatku..tak susah pun..apa guna bermuram,bermasam muka bila kita boleh jangkitkan penyakit senyuman pada org sekeliling dengan senyuman kita ini..abaikan gigi rongak ke,berlubang ke,braces maupon apa skali kelemahan yang ada,senyum itu pasti akan mengubati semua kedukaan yang ada dalam diri..senyum ibarat mentari yang menyinari mood org lain..setiap dari kita mempunyai auranya masing2..kita mempunyai pilihan untuk biarkan aura kita itu yang positif maupun negatif..jangan sekali-kali mendedahkan kesedihan kita..simpan tapi jangan pendamm.luahkan pada org yang kita percayai agar ia tidak membeban kan fikiran..

Entry motivasikah ini??

12 comments:

fatynadia said...

simpan tapi jangan pendam, macam mana tu?

luahkan pada orang yang kita percayai sedangkan orang itu tak boleh dipercayai pun, macam mana tu?

kalau kita luahkan supaya tak membebankan fikiran tapi ianya sebenarnya membebankan, macam mana tu?

iz @ aako89 said...

maksud simpan,bukan pendam?jangan biaqkan kedukaan kita diketahui org..tapi bukan masa yang lama utk dipendam..sebab pendam2 ini boleh mengakibat kemurungan.

org yg dipercayai,org yg benar2 kita rasa selmat rahsia kitu itu bersamanya..

luahan boleh mengurangkan beban yg ada..insyaallah..walau belum tentu masalah kita itu akan selesai,namun cukup jika masalah kita itu didengari dan dikongsi.

coKlaT ICe CreaM said...

aura perghhhhhhhhh...!!! yup.. dats right..!!

iz @ aako89 said...

aura super saiya..yeah..hihi..

coKlaT ICe CreaM said...

super sluppppppppp..!! haha..!! luper kn nk cter kt iz pasal aura yg ida ckp 2.. hihi

iz @ aako89 said...

senyum itu sedekah yang paling mudah..hihi..

yanito said...

dengan senyuman hati sentiasa tenang...dan sentiasalah berfikiran positive even perkara tu menyakitkan..^_^

iz @ aako89 said...

kan..baguih pemikiran camnie..i like!!hehe..

forever love said...

senyum selagi mampu.. tapi jangan senyum sinis...

iz said...

senyum sinis tu camne ya?x tau la pulak..senyum perli2 ke hape...

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said...

aku reti senyuman palsu jek..cem na tu..hehhe

iz said...

pulak dah..hehe..ikut ler..janji sentiasa tersenyum..oreg nak dekat pon x takut..