makanan kegemaran

semua oang ada masakan kegemaran dier kan?sama juga ngan iz..ada beberapa yang kalau iz jumpa makanan2 ni,memang pantang..pantang untuk ditolak..hehe..antaranya ;-


1)PAJERI NENAS

- Memang suka ya amat la..carta no 1..hehe..tapi itula,selalunya kalau makan ni,amik kuah dier je..nanas x amik pon..sebab x suke nanas..dulu kecik2 sukala,makan sampai terbelahbelah lidah ni..yela,dier kan da tajam2 tu..

2) PISANG


-Alamak..memang x boleh dipisahkan..iz ngan pisang,ibarat irama dan lagu..hehe..x tau la turun dr sape,tapi memang nak sangat2 jumpe pisang setiap kali nak makan..kalau boleh,biaq bekalan sentiasa ada..banyak khasiat pisang ni cuma iz je tak tau apa khasiat dier..belum fikir pasal khasiat,ngap masuk mulut dah..settle!

3)IKAN PEKASAM


-Alamak...kalau ada lah pekasam ni,memang dunia ni ana yang punya..abaikan lauk2 yang lain,ada ikan pekasam,ngan nasi yang panas beserta kicap..cukup!hehe..memang menyelerakan..hehe..


4) KIJING

-Ini boleh dikatakan jarang la org dengar..sejenis siput yang ada musim dier je..memang bestla..wat masak sambal,fuhh...marvellous..memang sodap..

5)SAMBAL TEMPOYAK


- Ini kalau org bandar@urban nya org x makan ni..cam org kampung mcm iz ni,memang terbaikla kalau jumpe..insyaallah,bertambah-tambah la makan nya ni..kalau jumpe ni,org disekeliling tak dipedulikan lgi..hehe..gurau je..

hurm,5 cukupla kot..sekadar nak berkongsi kat hampa sume makanan kegemaran top 5 iz..ada lagi 297 lagi yang faveret ,cume 5 pon cukupla setakat ni..banyak sangat kang,mengidam pulak,p cari lak nanti..hehe..hurm,nak tag la kat beberapa kwn iz ,nak tau makanan kegemaran korg..leh la kalau dtg hampa dtg umah nanti,taula nak sowh org umah masak apa..hihi..*berangan~

jadi,mereka yang terpilih>>

  1. Chawie
  2. Fatyn
  3. Eja
  4. Ajai
  5. Ida
  6. Rajif
  7. Diba
  8. semua follower iz..hehe..kalau sudi!tq.

14 comments:

fatynadia said...

kijing? oh tu namanya kijing la? huhu

btw, thanks sudi tag

iz @ aako89 said...

yup..rare kan?aritu pon sebab abg ipar bwk balik..kalaux memang x tau nya la..

10jarijemari said...

tu bukan lala ka??

iz @ aako89 said...

bukan la sahabat..tu kijing..besaq sikit,juicy2..sedap woo..jom,makan .cari kat pantai remis..

coKlaT ICe CreaM said...

hahha..!! uat sayoq kijing cmpoq serai ckit..!! perghhh sedap 2 lau hirup..!!!
erm.. insyaAllah da masa t owg uat k..
tapi sama ja 4vorite kta soxyah uat la kot.. haha
tq 4 ur tag..!!

10jarijemari said...

encik dindang..saya telah laksanakan tugas anda..haha..mari baca~
http://10jarijemari.blogspot.com/2011/03/makanan-kegemaran-anda.html

iz @ aako89 said...

ida> sama kan faveret kita..hehe..jodoh kot..

ajai> ko ni memang kawan blogger ak y baguihla..haha..mekasih bro..first time ak men tag mengetag ni.

rahsia said...

Tak boleh blah lah...bubuh sampai carta nombor 1, tpi nenas tkakan!

iz @ aako89 said...

itu unik nya..haha..ak hantu pajeri nenas tanpa nenas nya..pelik kan?haha

EJA said...

telah melaksanakan tugas yg diberkan oleh anda http://menulisdenganhati.blogspot.com/2011/03/masakan-kegemaran-eja-khas-buat-mu.html

iz @ aako89 said...

mekasih..hehe..wa,jarang tgk@dgr makanan faveret awk.unik..

coKlaT ICe CreaM said...

ok ida dh jwb dh prtanyaan anda. sory lmbt... hihi
http://openureyenseemebyurheart.blogspot.com/2011/04/makanan-kegemaran-cik-ida.html

iz said...

wa.,ni betul punya lambat ni..hehe..xpe2,janji sudi juga buat..hehe

coKlaT ICe CreaM said...

hhaha..!! huh nasib iz xdenda ida sebab lmbat jwab.. hihi..!! slamat2..!!