kesabaran

yer,kesabaran itu tersangat la penting dalam apa jua yang kita lakukan,apa yang kita usahakan..dalam apa skali pon yang kita lakukan,hasilnya x kan datang bergolek..tul kan?tapi ramai yang tidak menyedari hal ini..nak jalan cepat,nak jalan pintas dalam mendapatkan kejayaan..
sebab itula banyak nya program cepat kaya la,mlm la,dan macam2 lagi..ni semua sebenarnya satu bentuk manipulasi minda bagi mereka yang kurang berfikir..ambil kesempatan dari kesusahan orang lain dengan menjanjikan kesenangan dengan jalan yang mudah tanpa menghiraukan kepada nasib peserta2 yang melibat kan diri dalam program sebegini..

akhirnya?apa yang dapat..yang miskin bertambah miskin,dan kaya bertambah kaya..itulah kehidupan..ada sahaja sifat tamak,dan pentingkan diri sendiri..sape yang pandai ambil kesempatan,mudahla dier untuk mengecapi kejayaan..halal haram?tolak ketepi..janji masyuk..xpe2..harap kita x termasuk dalam golongan sebegini..insyaallah..

*ingat,kesabaran itu mempunyai hadnya dan doa orang yang teraniaya itu dimakbulkan Allah s.w.t

19 comments:

coKlaT ICe CreaM said...

wah2..!!! dh mkin maju blog dia skg..!! thniah2..!! ciap guna teori ekonomi 2.!! yg mskin brtmbah mskin, yg kaya brtmbah kaya..!! baguih2..!!

iz @ aako89 said...

teori ekonomi?hehe..ntah..main belasah je ayat tu..tapi betul kan?

coKlaT ICe CreaM said...

yup...!! owg kn dak eko..!! mesti la tau ngn teori 2..! hahaha..!! n uat rsearch pon mesti dpt result mcm 2..!!

iz @ aako89 said...

betul ke teori tu..aduss..teori itu jauh bersimpang ngan ajaran islam..kejam nya dunia bisnes ni..

coKlaT ICe CreaM said...

erm. dunia skg mcm ne lah..!! xbek kira lgsg aspek halal ka haram ka..!! kebajikan ka..!! pncemaran n evryting..!! sumenya dh dtenggelamkan ngn $$$$$$ ... xmmikiq dah kesan d sbalik 2..!!

iz @ aako89 said...

kan..xpela..yg penting kalu kita nak ceburkan diri dalam bisnes,berkat rezeki jujur..hehe..amanah..untung x banyak tapi berkat lagi bagus dari untung banyak x berkat..x kemana duit tu.

coKlaT ICe CreaM said...

yup betol3..!!! hahaha..!! tapi kita kena ingat dlm islam 9/10 sumber rezeki kita adlah dari dunia perniagaan..!!

iz @ aako89 said...

nak meniaga la..hehe..jual kambing..tokey kambing masyuk jugak..

coKlaT ICe CreaM said...

haha..!! baguih2..!!! owg pon suka meniaga..!! mcm2 bisness owg uat..!! haha..!! kaya oooo tokey kmbing..!! kmbing..!!! cedap 2.. tmbh2 uat masak kurma.. perghhhhhh..

iz @ aako89 said...

kambing2..jerit kuat2..dah macam jual eskrim pulak..hehe..

coKlaT ICe CreaM said...

hahhaa..!! skg owg nega kambing xguna sora dah..!! owg guna ujung jari ja..!! letak website ja..!!! pas2 leh booking lau mau..!! hihi..!!
eskrim malaysia..!!! haha

iz @ aako89 said...

yer x yer gak..letak gamba2 kambing tu kat fb ngan blog..wa,glemer kambing2 ni nanti..

coKlaT ICe CreaM said...

perghhhhhhhhhhh..!!! lau demo uat..!! kawe mmg tabik hormat la kt demo...!!! msti comel ja kmbing2 2.. hihi

iz @ aako89 said...

kawe ok je..no hal nya la..jum,pakat syer wat bisnes ni..kita tarak tipo lu punya..kita bisnes hati manyak baik..

coKlaT ICe CreaM said...

bleh2..!! kita uat bsnes kambing skali tmpahan utk masak...!!! perghhhhhh..!! byk ooo masyuk t..!! ini bsness manyak halal.. dijamin 100%.. hihi..!!! tarak rasuah2. hahaha

iz @ aako89 said...

saba jela(*kena ngan topik)..jauh kita berangan nih..sampai mana daa..

coKlaT ICe CreaM said...

eh kn gitu.. gini nada dia..!! sabo jelah..!! mna tahu angan2 jadi knytaan..!! wowww.. perghhh meletops gitu..!!

secret said...

Kdg susah nak bezakan sabar dgn helpless

iz @ aako89 said...

ak pon kadang2 tak tau apa kaitan sabar ngan helpless..