bertudung vs x bertudung



maaf kerana mengeluarkan topik yang sensitif ni..tapi terpaksalah kerana iz tengok banyak wanita yang tertipu dengan kecantikan nya sendiri..wanita x bertudung vs wanita bertudung..hurmm..mengapa masih ramai rakan2 kita yang masih tidak bertudung?suka sangat menunjukkan aurat rambut itu..

wahai rakan2 ku,awatla x bertudung?kan lebih manis kamu bertudung..selamat pun selamat..usah la berdalih lagi ngan alasan2 yang langsung merepek..apa guna kita x bertudung ngan alasan orang yang bertudung belum tentu baik..jangan lah tengok pada contoh2 yang x elok..apa yang betul salah tetaplah salah..x kisahla apa jua alasan yang digunakan..

nasihat la kawan2 kita untuk bertudung..serius,kalau ditanya pada mana2 lelaki sekalipun,pasti mereka nak mencari calon2 isteri yang bertudung..sopan dan ayu..ni x pakai tudung,sape2 je leh tengok rambut dier..simpanlah rambut yang cantik itu untuk tatapan suamimu..selalu kalau kita pesan camnie,cepat2 marah..kata hak lah ,itula ini lah..cuma bagi iz,iz pesan dan nasihat ini kerana sayang kan kwn2 iz..biaq la orang nak cakap apa sekalipun,tutupla aurat yer..

hurm,jemputla kunjung ke kawan iz nya blog..baru je dibuka untuk kwn2..hehe
http://cahayaubat.blogspot.com/

* kata Maher Zain > Prayer is not a 'spare wheel' that you pull out in trouble but it is a 'steering wheel' that directs the right path throughout...

31 comments:

Syida said...

Tq for advice. :)

iz @ aako89 said...

ur welcome..ko memang bertudung pun kan..

efa said...

erk nk nasihat org utk pkai tudung ssh la nnti dya kta menyibuk lak sedangkan mak pak pun tak suruh pun cmna lak tu erk?

iz @ aako89 said...

balas balik cakap memang mak ayah x surh,tapi Allah suruh..jadi,tutup jela aurat tu..tapi cakapla puji2 sikit ke,kata kan lagi manis kalau bertudung..cube awk try pakai tudung sehari dulu ke..

coKlaT ICe CreaM said...

prnah xdgaq story pasal owg nk rogol owg kt Arab or Mesir mcm 2 la,,???

iz @ aako89 said...

kan..lebih kurang la..seb baik dier selamat kan..tapi nak selamat kena amik langkah untuk berjaga2 la dalam urusan menutup aurat..

coKlaT ICe CreaM said...

erm betol 2...!!! im agree wif u..!!

iz @ aako89 said...

bagus2..seb baik agree..jgn jadi pembangkang pulak..hihi..

aien_nad said...

ehm btol tue...bla dsuruh btudung msti bnyk alsan xsmpi seru la ape la...pki tudung kn peraturan dri Allah...kalau p kt negara org pndai lak ikot peraturan walaupn ati xnk ikowt,xde lak bngkang kononye tkut dkenakn undang2..tpi praturan Allah xikot plk...xpkir ke undang2 Allah lg maha dahsyat...lg mau bngkang...haish...sori pnjg ckit komennye..huhuhu..

coKlaT ICe CreaM said...

benda bek..!! xkn la nk jadi pmbakang lak..!! hai pelik2..!! tapi dunia skg sume dh trbalik..!! sume fesyen pkaian skrg dh mnyerupai pkaian zaman jahilaih lu kan..!! harap dri ini sntiasa dlindungi olh rhmatNYa...!!!

iz @ aako89 said...

uisy,marah yer..hehe.sabo2..itula realitinya ..nak wat camne..kita sbg kawan boleh ingatkan dier jela..yang lain,kita serah pada Allah s.w.t

aien_nad said...

xde la mrah....luahkn rse tkilan je tp dh mcm mrh la plk...silap tone huhuhu

iz @ aako89 said...

coklat> ha,cakap pasal tu,pernah dgr x pasal tudung yang tinggi kat atas tu..x leh kan fesye tu kalau x silap..ramai gak yg pakai tudung pesen camtuh..

ain> hehe..marah2 yang betul..jangan marah yg salah..seb baik yg komen sini bertudung kan?alhamdulillah..

coKlaT ICe CreaM said...

aah 2 la.. mmg xbleh salah 2 lau ikot hukum owg da tnya ustaz owg ari 2 n bca kt 1 bku 2..

iz @ aako89 said...

suke tengok budak camnie..>> http://4.bp.blogspot.com/-wmPPrRg7VEo/TXHuIqa2auI/AAAAAAAAAbw/upKsGWBMyAc/s1600/budak%2Bcomel.jpg

aien_nad said...

ha a...kalu ad yg xbtudung komen msti dh skit mte bce komen nie....mngkin nnt dieorg akn ingat kte mnyindir dieorg..

iz @ aako89 said...

xla..niat kita baik kwn...jangan takut nak komen..mungkin arini x bertudung,esok?mana tau kan..org nak berubah,kita kena support..hehe..sikit2la berubah..janji istiqamah..

coKlaT ICe CreaM said...

comelnyaaaaaaaaaaa...!!! erm betol 2 pepon brgantung pd nawaitu..!! mna tau 1 day t trbuka pintu ati ssowg 2 ka..lmbat @ cepat y pnting ati i2 ikhlas mnerima..!!

iz @ aako89 said...

kalau ikhlas selalu wsampai bila2 la bertudung nya..kalau x,arini pakai,besok buka balik..hurm..serah pada tuhan ssaje soal keikhlasan ini..

coKlaT ICe CreaM said...

erm.. dats right..!! hnya Dia sja lbih mngerti n mmahami sgala2nya

Sofea Lang said...

oh God..
yep..bertudung itu melindungi segala kburukan.
kalau ikhlas nk bertudung..bertudung la.
i hv experience..ad sorg mamat ni bertindik, pakai rantai..rmbut punk..we kwan 6bulan..tibe2 ajak couple dgn i cuz die nk ciri2 yg brtdung plak.

Khadija Sakaria said...

thanks for reminding. :) still trying to be a good muslimah.

iz @ aako89 said...

sofea> ikhlas atau tak,pasti kena tutup kan?hehe..berdoa kat dier supaya boleh berubah..itu bukan budaya kita,org islam ni..

Khadija> sedap nama..hurm,bagusla gitu,alhamdulillah..ur welcome.

sitisakinah said...

thanks for sharing..

brtudung lagi ok. lagi cantik ;)

iz @ aako89 said...

kan?seb bek agree..hehe..

hud aikara said...

aku suka cara kamu menegur..tak perasan bagus macam sesetengah blogger.Nampak ikhlas. Thanks.

iz said...

ur welcome..tangung jawab bersama..hehe..peace!

mazNi mAz said...

thaNkz Iz cOz brani wt Entry psL ny,,..btOl kTe Iz uh ade owG akn mrah bLe kTe tgUr psL ny,,.papE powN Iz da jLnkn tGgungjwB Iz sBagai Da'ie..,thaNkz bLogger yG bAik,,.~~

iz said...

er...hurm,mekasih..harap ada yg tertarik utk mendekati tudung..amin..

eima fatima said...

Nice sharing. Tapi kata ustaz xwajib pakai tudung tapi WAJIB tutup AURAT dengan sempurna. If pakai tudung pun tapi kalo pakaian menampakkan susuk tubuh ia xbererti jugak.

cintailmu89 said...

yup, memang.. pesen tudung pun macam2 sekrang ni....