SediH (~__~)

iz sedih bile dgr kakak cerita pasal sorg kawan dier yang baru meninggal dunia baru2 ni kerana kemalangan jalan raya..tengokkan pada latar belakang dier yang susah,namun masih sanggup tolong adik2 untuk lanjutkan pelajaran di universiti..sanggup berkorban demi kebahagiaan adik2,walau diri sendiri x dapat melanjutkan pelajaran..namun apa kesudahanya?adik2 melupakan jasa,bila dah senang ngan kehidupan masing2..


disini saya jelas dengan satu perkara..ramai orang yang akan rapat bila kita senang,bila susah itulah kita kenal siapa kawan,siapa lawan..

hurm,bila dah tiada ,ape lagi yang boleh kita lakukan..hanya sesalan yang x berkesudahan..jasa apa lagi yang boleh dibalas??bagaimana lagi nak berterima kasih pada jasa2 dia???dan bagaimana pula untuk meminta maaf pada yang sudah tiada..fikir2kan lah sahabat..kenangilah jasa org disekeliling kita..okay!

12 comments:

EJA said...

tahziah buat arwah.. td pun kt kpg eja ada sorang meninggal kemalangan :(

iz @ aako89 said...

yeke..hati2 la bila bwk moto tu..hurm..

Azie Azra said...

takziah buat keluarga.

sekarang mcm makin berleluasa je.mksd azie,hal keprimanusiaan. buta akal,buta hati. mohon dijauhkan kite semua ~

iz @ aako89 said...

itula..riso nya..banyak sangat penyakit cmnie..bukan minta untuk dibalas jasa,cume hargaila pengorbanan seseorang itu..dah xder nanti,apa pon x guna dah..

rizqi beauty said...

sedih bila tau kisah hidup dia yang di pinggirkan.. namun arwah pernah berkata...''TAK PELAH KALAU BILA AKU TANYA APE2 MEREKA JAWAB SEPATAH'' TGULAH AKU TAKDE..TAK PAYAH SEMBANG DENGAN AKU LAGI..RIF..' itulah ayat2 yang terakhir terpahat di hati kami.. semoga arwah ditempatkan di aklangan org2 yang soleh dan beriman.. al fatihah...

iz @ aako89 said...

ingat..setiap perbuatan kita akan dibalas..ntah2 kat dunia ni Allah akan tunjuk dah..saba je,tunggu balasan..

~ch@wi~ said...

so, ko jgn lupe kat aku plak..huhu

iz @ aako89 said...

kat ko?ha,yela..x lupe..haha..

yanito said...

mnusia skrg..bila dah kaya..mula rasa bongkak..sampaikan sanggup hilang sedara demi kepentign diri sendiri..minta-minta dijauhkan semua nie dekat kita semua..

iz @ aako89 said...

hehe,bukan manusia skrg,dari dulu lg..ragam manusia,pelbagai..ini kes lupa keluarga bila dah senang,belum kes lupa tuhan bila dah senang..

Adzriel AB said...

tak guna kedekut, apatah lagi dengan adik-beradik sendiri. harta tak boleh dibawa mati pun. jgn harta menjadi bara yg membakar diakhirat nanti. tak salah berharta, tapi kan elok kalau dpt bantu adik-beradik yg susah.

iz @ aako89 said...

mekasih bg pandangan..kedekut2 watpe,harta itu pinjaman dr Allah,kalau nak ditarik sekelip mata je..