Bakat?jadilah diri sendiri

yup,malam ni terfikir satu ayat je,bakat.hehe..nak ulas sikit mengenai bakat ni..apa dier bakat?bila tanya hangpa ni semua,mesti sume bagi jawapan kreatif diorang masing2..tak semua sama pendapatnya mengenai bakat..tapi iz nak bagi sedikit pendapat iz mengenai apa dier bakat ini..

bakat ni adalah satu anugerah yang diberikan Allah kepada kita tanpa kita sedari atau dengan kita sedari..tak kisahla apa jua bakat yang diberi,positif atau tidak bakat tersebut,kita kena hargai nya kerana bukan semua org sekeliling kita ada bakat yang kita ada ini..

terkadang kita sendiri tak tahu apa bakat kita kerana kita tak pernah ambil tahu kelebihan diri sendiri atau mengambil sikap x ambil kisah yang sebenarnya adalah sesuatu yang sangatlah merugikan..sebab itu lah pentingnya kita renung diri kita,apa kelebihan ak sebenarnya..sayang kalau bakat yang kita ada dipersiakan..mungkin bagi kita bakat itu seolah-olah macam tiada apa,tapi bagi org lain,ia adalah sesuatu yg unik,mungkin?jadi apa salahnya kita cuba untuk selidiki dan kembangkan bakat sendiri..

sibuk sangat untuk cuba menjadi orang lain,bakat sendiri terabai..hehe..apa guna cuba menjadi orang lain?mungkin kelebihan dier kat situ..susah untuk jadi seperti org lain ini..apa yang paling senang adalah menjadi diri sendiri...jangan suka mengikut,jadila contoh untuk orang lain..kadang2 x salah untuk berenang melawan arus..cuba hadapi sesuatu dengan cara kita sendiri..setiap dari kita adalah unik..insyaallah..explore kelebihan diri,dan jadilah yang terbaik untuk diri sendiri..

share sikit karya pelik..hehe..

Jika ku dapat menarik langit,akan ku ukir namamu.
lalu ku kembalikan ke langit,
agar semua org tahu betapa bahagianya diriku untuk mengenali dirimu..

*musuh yang paling sukar untuk ditumpaskan adalah diri kita sendiri,setuju?

23 comments:

mynameismy said...

setuju!;)

salam ziarah..;)

iz said...

oh,ur name is ismy..my name is khan..opss,,iz..hehe..setuju?sepemikiran..cayala..

muhamad hanif said...

hahah..bakat aku apa ek ?err,,;)

iz said...

ha?x kan x tau..cuba tanya org terdekat yg kenali ko..ada plak tanya ak..kui3..

muhamad hanif said...

hahah..kot2 kaw taw ke..wahaha.

iz said...

haha..haa,ak dah tau bakat ko setelah renung muka ko selama 3 saat..ak rasa ko terer interviu org..haha..semua rahsia org ko dapat tau..hebat2..

Wuucin Kimora said...

bestlah karya pelik tu..nk lg buleh? ;D

mr E oSk gurL said...

nice....berbakat gak tu...yup...yg penting be yourself...tp kdg2 kena kutuk gak klu jd dri sdri sgt...aish...=(

iz said...

buleh..next entry..kuota utk arini dah habis..hehe.

iz said...

Mr E osk girl>biar kena kutuk jadi diri sendiri,dari dpt puji sebab jadi org lain kan?tapi kalau nak perbaiki diri,x salah jadikan org lain sbg idola..jangan salah fhm pulak,yer..(^_^)

GadisGula-gula said...

bakat.. kadang2 ni kita ta sedar bakat kita sebenarnya apa.. sdangkan benda tu dah sebati dgn diri kita ni.. setuju3

iz said...

bakat gadis gula2 apa,makan gula2?hehe..gurau2..hurm,betul tu..

cik EPAL said...

jadilah diri sendiri. jangan hipokrit . =)

nub said...

niceee. kenai diri sndiri dulu sblum agung2kan orang lain.

manusia hebat mana pun, berak bau taik jugak. hahaha

iz said...

cik epal> terkadang hipokrit itu la menjadi pendinding kepada membuat maksiat..hehe..elakkan dri bersifat hipokrit kerana Allah jua yang tau isi hati kita.org len x tau..

http://zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/898-tak-mahu-hipokrit-akhirnya-bertambah-dosa.html

Nub> haha..putis sungguh kata2 Nub ni..memang ada betulnya pun..ko bakat tang kamera,ak tau..bgus2..teruskan hasilkan karya yang agung tu,cewah..

Harmaya ;) said...

belum taw apa bakat yang ada pada diri nie lagi T_T

iz said...

yeke..xpe,rileks dulu..belum tahu..nanti tau,hargai tau.jangan sia2kan..

Saffrina Ropiee said...

Explore bakat diri dan gunakan bakat tu untuk benda yang baik-baik :)

iz said...

yup..ada juga yang salah guna bakat kan..aiyo,macam2 style ada skrg..nak wat camne,terlebih kreatif..

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said...

bakat mia ape ek... menasihat orang ke.. ermm menulis.. konfuse...

iz said...

mungkin menasihat dengan menulis kot..hehe..teruskan niat baik mia yer..

Hanis said...

sgt setuju ! :D tersentuh bace :)

iz said...

setuju..alhamdulillah...kan?explore bakat sendiri..