Apa ada di jalan TAR?realitinya!

aktiviti hari ni?teman kakak p beli tudung kat jalan TAR..hurm,dengan panasnya,dengan sesaknya orang ramai,berjalan ikut kakak dr belakang..waduss,ingat kan nak tunggu je dalam keta,tapi riso pulak ngan keselamatan kakak tu..sambil follow dier,sambil wat muka garang menyamar jadi boipren..hehe..org nak tengok pun takut..

layan kan jela dier shopping tudung kat sana..tudung zaman sekarang ni rumit sungguh cara pemakaian nya..macam2 pesen ada..seb baik bila dah pakai lawa..sambil duk tengok dier belek2 tudung kat sana,ada ternampak seekor burung merpati kat tepi jalan..sian ngan burung ni..buta rupanya..hurm,macam mana lah menjadi burung bila x mampu untuk terbang bebas..huhu..mood*bersyukur dgn apa yg ada..

*sian kan?seb baik xder sape terpijak dier kat situ.

settle je dapat tudung2 yang nak,terus p jalan nak balik..sambil2 jalan tu nampak lak penghibur jalanan..style juga cara persembahan dier..modal gitar ngan alat muzik apa kenama ntah pon jadilah..lagu sendiri tu..layan japla ,duk tepi jalan..tengokkan pada dia ni,kita leh simpulkan yang jangan jadikan alasan untuk duduk sahaja je bila dah susah tu...apa sahaja boleh digunakan untuk mengais rezeki di bumi Allah ini..nak atau x nak je..usaha itu penting..banyak tu income mamat ni..seyes..hehe..

*seb baik lagu dier best.

akhir2 ni kan,rasa nak berkaryaaaaa je..iz ni bukan lah pelajar sastera pun..x pernah berminat pun ngan sajak dan yang sewaktu dengan nya..tapi hurm..terima jela note ni..sekadar melepaskan gian untuk berkarya..hehe..

seuntai kata terungkap,
dari jiwa seulas senyuman,
membawa pesona kualunkan,
nada tanpa suara,
hanya lewat tulisan ini,
ku ucapkan sebuah kata ..??

16 comments:

NURUL NADIAH MAMAT said...

kata apa tu....tet....

iz said...

kata apa itu,sebuah misteri yang x terungkapkan..eceh..hhi..

yuyu lar said...

perghh berpuisi tuh...bawak balik rumah la burung..hehehe..

iz said...

nak bawak balik..tapi burung tu cam pelaris pulak kat kedai tu..sume masuk kedai tu sebab burung..hehe

HATYCIKNUURUL said...

iz nk ucap kate ape tu ye agk2nyer?,.hehe,..truskn puisi tuh,.boley gilap lg,.hik3,..

iz said...

terhenti kat situ..
nak wat camne..mungkin Nurul leh habiskan nya,cewah..hehe..

GadisGula-gula said...

mne tau burung tu buta?? pelik2.. cian burung tu..

Wuucin Kimora said...

Dua2 mata burung tu buta ke?

iz said...

tanya ngan sorg adik kat kedai tu..lama dah burung tu duk situ..tgk tang mata pun cam cedera je..sian tgk..

iz said...

yerla..hurm,maaf cakap..macam kena aniaya je..ataupon gaduh ngan kucing..tapi ramai yg prihatin,pegang2 dier..sian sgt tgk..

Pai said...

thankz sbb sudi singgah ke blog saya...
hurm...
brsykur ngan pe yg syer der...

iz said...

alhamdulillah..baguslah kalau gitu Pai..

awekretro said...

cian nyer burung tue...tp orng yg nyanyi tue taknak kecian..hehehe..
best laa

iz said...

awek retro> sian kan?tapi nak wat camne lagi..nasib burung tu...org nyanyi tu,hihi..no komen..best la kalau awek retro yg g sana,shopping.

Cik Rimau said...

aiyoo.. sian kat burung tu.. nape cik rimau pergi jalan tar hari sabtu tu tak jpe pon burung tu.. hik3

iz said...

ada la..kat tepi jalan yang gerai2 banyak2 tu..ari sabtu g..ooo..hurm,sian memang sian..nak wat camne..seb baik tuan kedai tu baik,bela dier..