ubat sakit ulcer yg x sakit.

salam..harini nak gtau sikit tentang satu penyakit ni..korang pernah kena x sakit dalam mulut tu,yang putih2 slalu kat bibir..nama sakitnya ulcer ataupun nama saintifik klasik dier mata ikan kot kalau x silap..

iz selalu kena menda penyakit ni..setiap bulan mesti kena sekali..x tau sebab apa..kata member2 sume ,kurang minum air..tapi x mungkinla..iz suka minum air putih ni..aritu ada tanya kat farmasi tu,dier cakap sebab kurang vitamin C..x taula,betul ke x..ntah2 dier nak jual vitamin C je kot..

kalau kena memang perit je rasa..walau menda ni dah selalu jadi,tapi stil x biase2 lagi..hurm,tanda2 kalau kena.,malas nak cakap,makan x lalu,tidur x lena,mandi x basah...opss,terlebih suda..hehe..okla..sebenar nya nak kongsi satu ubat ni yang baru iz jumpe..sesuai la kalau hangpa kena penyakit ni..pakai bonjela ngan krim2 ni selalu sakit..faham sangat dah.kalau korg kena p cari ubat ni..Bactidol namanya..kumuh je,ok?x la kisah nak sakit2 buh ubt yang x berkesan tuh..ni kumuh je,pastu kebas sikit..pastu,insyaallah ok..cuba la yer.

4 comments:

zetty said...

ohoh skit mulut, bgus pulak terbaca entry ni..tgh ade ulcer skrg ni, gne bonjela pon xlut..bgus2 thumbs ub :)

iz @ aako89 said...

memang bonjela tu dah out to date kot..ulcer sekarang dah maju..x lut ngan bonjela..try la ubat ni ya..mungkin serasi..

EJA said...

lapisan ozon skg semakin tipis, bumi dah tua la katakan dgn pencemaran udara lg.. hari semakin pns bkn je ulcer, bibir pun kering, demam batuk mcm2 lg la.. lg la mcm eja ni yg berjalan kaki tiap2 hari dr rumah sewa ke PUO :(

iz @ aako89 said...

yeke..kan,mungkinla..cuaca skrg fuhh..macam kat arab dah..panas diorg kering,kita panas lembab..lagi marabahaya..hehe..