siapa mentor kita?

sekarang semua berlumba-lumba nak jadi artis..nak jadi terkenal,nak kan populariti..ngan adanya ramai manusia2 cenggini la,mudah org utk memanipulasi diorg ngan adakan banyak nya rancangan realiti tv..yer dak?sebab diorg tau,walau berapa banyak pon rancangan realiti tv utk mencari bakat2 terpendam ni,tetap ramai yang akan memberi sambutan dan menyertai rancangan sebegini..

tapi kesian juga kadang2..tertipu je ngan janji2 yg ada..tengoklah,terlalu banyak bakat baru yang hadir..x sempat lagi nak mantap atau kukuh dalam industri,dah ada orang lain yang lebih hebat dan diminati,membuatkan artis2 baru cepat je malap bakatnya..adoi,sian2..last2 jadila artis yang x dikenali dan sekejap je dalam industri..sian kan?sian3..

ni pas tengok mentor la ni td..terpikir pulak perkara ni..ramainya nak jadi artis..sanggup menangis,sanggup merayu dan mungkin sanggup segala-galanya..apa nak dikata?persaingan terlalu banyak kan..sape2 je leh dtg..mentor?bila mentor kita ni artis2,itula jadinya..bagai nak gila bila dapat jumpe artis..macam histeria pon ada..x taula sekadar lakonan ataupun bukan,namun seolah-olah itulah mentor dia dunia akhirat..

sempena maulidur rasul ni,betulkanlah balik tanggapan kita...amik masa seminit berfikir balik sape yang paling layak dan patut dijadikan mentor..fikir balik,apa yang perlu ada dalam diri seorang mentor yang patut kita ikuti sebagai umat islam..ini sangat penting,malah tersangat penting agar kita kenal diri kita,kenal mentor kita agar kita tidak hanyut dalam keseronokan yang bagai dalam fantasi..ok..sekadar pandangan ringkas iz malam2 ni..assalamualaikum..

3 comments:

Ai said...

Salam mentor dari Ai, :)

setuju dgn ko din, biasanya manusia ini fitrah semulajadi mereka inginkan kepada keselesaan. mungkin akibat daripada mereka merasakan betapa selesanya mempunyai populariti dan mempunyai "income" yang besar yang buatkan mereka lupa, yang itu bukan jalan yang baik untuk mencari "keselesaan"

Ain Zulaikha said...

bila orang kata dia datang sekadar nak cuba nasib ok ke? hehe.. tetap jugak nak cari glamour kan? so diorang tak leh nak cakap cmtu sebab pada hakikatnya orang yang dtang semua ada cita2 mau glamour.. tak gitu? kepada artis baru kesian jgk diaorang..

iz @ aako89 said...

AI> asyik setuju je..hehe..bangkang la sikit..*gurau je..hurm,betul3..ak pon setuju balik ngan ko mizul..

Ain> cubalah nasib apa skali pon ain..apa jua niat tidak akan menghalalkan caranya..glamer kan ayat ni?cuba fikirkan maksud disebalik nya..okay(^_^)