harimau mati meninggalkan belang,manusia mati meninggalkan blog?

errr.apa tuh?pepatah baru ke?haha..xderla..saje je menukar sikit pepatah yang ada..tetiba je terfikirkan pepatah ni..

terkadang dalam menulis satu2 entry ni,kita terlalu emosional kan?memang x perasan..banyak yang kita tersilap langkah dalam sedapnya menaip dan menyiapkan satu2 entry tu..ada yang mengutuk,berbahasa kurang sopan,memalukan dan menghina seseorang mungkin,tanpa kita sedari..kan2??


penting utk kita muhasabah diri kembali..ingat,renung balik pepatah kat atas..kita yang berblogspot ni,insyaallah tak perlu membayar apa pon..free2 aje kan..jadi sampai bila2(selagi blogspot tidak ditutup),selagi itu org boleh berkunjung ke blog kita ini..bayangkan sekiranya suatu hari nanti bila tiada,blog tinggalan kita ini mempunya unsur2 yang x elok utk dibaca..x elok kan,x elok kan..


jadi,sebolehnya iz nak nasihatkan pada diri sendiri dan rakan2 blogger sekalian,beringat lah setiap kali menyiapkan satu2 entry..biarlah jangan sampai mengaibkan,menyebarkan fitnah dan yang sewaktu dengan nya..jadikan lah blog kita ini suatu yang bermanfaat dan tidak menjadi saham dosa kita di akhirat kelak..

*pesanan iz utk diri sendiri dan member2 blog sekalian nya..hehe..think positive yer..

6 comments:

Ai said...

Salam...
ye :)
setuju,
satu langkah untuk menjadi pemikir adalah memikirkan masalah yang menimpa ummah
:)

eja said...

betul kata tuan blog ni..hehe tu lah kdg2 ada sesetgh individu yg x bertanggungjawab tu.. blog di jadikan sbg isu politik dan kena mengenakan pihak lain dlm erti kata lain mengaibkan org lain.. jd munasabah lah diri anda sebaik nya wahai sahabat blogger ku sekalian :)

iz @ aako89 said...

Mizul> ak bukan setakat fikir utk ummah je..ak lebih tujukan utk diri sendiri..hehe..banyak kelemahan lg..yer dak?

Eja> dosa memfitnah itu lebih besar dr membunuh..hehe..bayangkan bila memfitnah tu dalam blog kita,ribu riban lak follower nya,trafik bagai air mengalir,banyak nya saha dosa yg kita dapat,kan2?

fiqaliqa said...

betul tu. x payah la kumpul saham dosa. huhu. tkt jgk terbuat sbb kadang2 emo jgk. huu

iz @ aako89 said...

Fiqa> tambah kalau wanita..lagi la ikut kan perasaan..tul,kan?

Ai said...

yer betul setuju2... benda yang paling dekat dengan kita ketika kita bercakap adalah telinga kita sendiri :)