bercUTi kat PD..

fuhh..hari pertama bercuti di hari raya cina ni,rancang nya nak pegi mandi sungai kat pangsun..pegi2 tengok penuh..penuh yang teramat penuh punyala..sampai nak parking keta pon susah..jadi apa lagi..idea dari bonda tercinta datang secara tiba2..automatik tersebut Port Dickson..terus aje..xder lengah2 dah..hehe..mana boleh tangguh menda2 baik ni,kan2?

ikut highway tapi dier punya jem,masyaallah...tuhan je yg tau..punya lah lama sangkut dalam jem..rasa macam hampir bosan pulak..seb baik dalam keta ada kakak,abg ipar ngan anak2 buah..terubat juga rasa bosan..hehe..walau lama rasa seronok enjoy2 dalam keta..tu yang sampai abis kfc yg bawa budget nak camping tepi pantai habis dalam keta je kitorg bantai..haha..sabo jela..


adalah dalam 4 jam perjalanan nak ke PD tuh..cam balik kg dah rasanya..memang kena banyak bersabar je dalam keta td..seb baik selamat sampai..lama tak g PD lain dah rupanya..rasa ada kemajuan la skrg..nampak perubahan dari segi pembangunan..tapi ada jugalah bangunan2 terbengkalai kat tepi jalan..tak tau pasai apa..ni mesti pengurusan x bagus nih..rugi je kalau buat kerja separuh jalan..





tu dia,..lawa x gamba ni..kawe baru nak berjinak-jinak ngan fotografi..tapi masih xder duit nak beli dslr..guna kamera digital je..hehe..agak2 ada bakat x?ke xder??tapi tetap gak nak pakai kamera dslr satu hari nanti..nak juga merasa apa yang boleh dieksperimentasi kat kamera dslr tu..yela..pada gambar ini boleh menceritakan seribu satu cerita..tul kan?oklah..sekadar utk penutup entry kali ni..iz nak kenalkan korang ngan anak2 buah tersayang iz..hehe..awisy,mia,alif ngan ayeen..bye!




24 comments:

coKlaT ICe CreaM said...

waaaaaaaaaa.. PD lama owg x g sana..!!! jelesnya..

zue_ra said...

din..follow ak ye yg lg 1 blog 2

iz @ aako89 said...

lama ke Ida?best la..cuma air nya x sebiru dulu..dah agak tercemar sebenarnya..

zura..ada 2 blog ko ya..hebat2..

coKlaT ICe CreaM said...

haaha..!! lama gak..!!! xpew2.. t ada masa owg g la lagi..!! haha

iz @ aako89 said...

ala..pegi jela..mandi laut skali skala memang best sangat2..tambah kalau tertelan air masin sikit..hehe..

coKlaT ICe CreaM said...

hhaha,..!! alah kt penang pon xlarat nk mndi laut dh..!! hik9..!!
erm.. kita layan ayaq trjun ja ru best.. hik9

iz @ aako89 said...

air terjun..memang best pon..ingat nak ajak member konvoi p lata kijang ler..hehe..

coKlaT ICe CreaM said...

waa lata kijang....!!! lata bayu pon besr gak.. besa x g tmpat ne..??

iz @ aako89 said...

uisy..first time dgr..mana tuh..jauh ke dekat?

coKlaT ICe CreaM said...

alah lau balik kedah iz xpernah g ka..?? t lau blik kedah g la..!! best oo tempat dia.!!!

iz @ aako89 said...

yeke..x pernah dgr pon sebelum nih..huhu..nape leh x tau ni..

coKlaT ICe CreaM said...

haaha.!! 2 la kita kena ajin terjah..!! ru kita akn tau..!! byk tmpat menarik kt Malaysia ne.. lau lah dberi 1 ksempatan mmg sume tempat owg nk redah. hik9

iz @ aako89 said...

wawa..kemain lagi nak pegi sume tempat yer..hehe..

coKlaT ICe CreaM said...

syuka2...!!! nk redah gak 1 day t...!! wait n see...!! even leh dkatakan sume ngeri prnah g.. tapi byk tmpat yg belum dterjah g.. hik9..!!

iz @ aako89 said...

yeke..iz pulak,x pernah lagi sampai 3 negeri..sabah,sarawak ngan johor..teringin sangat nak g..

coKlaT ICe CreaM said...

hahaa..!! yg syoknya luaq ngara dh dterjah..!! hehhe.. siam ari2 leh p terjsh..
xpa2 t kita round of the world..hihi

iz @ aako89 said...

yeke..wa..best2..cheq pernah g aceh ngan bandung..teringin nak p jalan2 luar negara lagi..jauh2 pulak..

coKlaT ICe CreaM said...

waaa bestnya...!!! kn best lau leh jadi traveller t... hik9

iz @ aako89 said...

haha..dier best travel kalau ada geng nya..kan...baru la ada cabaran merantau tu..hehe..

coKlaT ICe CreaM said...

hhha.. betol 2..!! hope trcapai 1 day t.. hehhe. insyaAllah amin2

iz @ aako89 said...

xpe2..keja dulu..kumpul duit sikit..pastu konvoi ramai2..baru best,meriah..plan awal2,lengkap2 sebelum g..jangan ada yg miss pulak..

coKlaT ICe CreaM said...

hopefully. cm2 la..!! insyaAllah..!! kan best lau tol2 jadi

coKlaT ICe CreaM said...

nama anda di tag lam entry ne....
http://openureyenseemebyurheart.blogspot.com/2011/02/lata-bayu-waterfall.html

fatynadia said...

Salam, anda di tag. sekian tima kasih

http://fatynadia.blogspot.com/2011/02/sebab-saya-tengah-tak-ada-kerja-nak.html