merajuk

ini adalah satu sifat biasa bagi manusia yang normal kan?hatta kucing sekalipon mempunyai sifat ini kan..x caye??betul..kucing iz tu kalau iz balik sekali sekala memang dier akan merajuk..betul,dan cara merajuknya camne tau..dier akan buat2 x kenal selama beberapa minit sebelum kembali ok mengeow-ngeow..tapi x kisahla sangat..kucing merajuk apalah sangat..lainlah kalau manusia yang merajuk..

adoi,satu kelemahan rasanya untuk pujuk memujuk ni...serius,memang x tau cara memujuk yang paling berkesan..xnak bertegur sapa, buat2 x kenal, dan mendiamkan diri seribu bahasa..adoi..tolongla,ajari cara memujuk..huhu..boleh x?sape2?? mungkin berjiwa terlalu kental dan bukan berjiwa tisu, jadi x biasa nak pujuk2..

tapi susah jugak kalau camnie..suatu kelemahan sebenarnya..kena gak pelajari menda ni sampai dapat..biar dapat la mendidik diri ngan cara memujuk..hurm..susah jugak kan bila melibatkan perasaan sesama kawan2 ni kan?akan iz cuba untuk memujuk mu wahai sahabatku!! (^_^)..

6 comments:

fatynadia said...

nak pujuk bukan susah pun. buat2 lah tanya khabar. manusia, biasa lah. mula-mula ego. buat buat tanak cakap. lama-lama bila kita dah ayat dia sikit-sikit, i mean, cakap benda benda yang boleh mengcuit hati dia, insya-Allah dia akan mula bagi respon positif. kalau sahabat kita pula yang merajuk, buat-buat lah take care dengan dia. belikan coklat (kalau coklat itu kegemaran dia). mahukan sesuatu, kena lah invest sikit kan. cuma, jangan berputus asa dalam hal pujuk memujuk kalau tanak perhubungan itu terputus. kalau tak bercakap, sampai bila?? mesti hubungan yang lama pun bakal terputus kalau kurangnya komunikasi antara dua hala.

iz @ aako89 said...

tapi itula masalahnya..bila menda dah lama,semua jadi serba x kena..jadi kekok..nak tego,pon serba salah,apa lagi nak bagi hadiah bagai..seolah-olah macam xde penyelesaian dah..

fatynadia said...

tiada masalah yang tiada penyelesaiannya.. cuba lah walau macam mana susah sekalipun.

ikut lah. kalau rasa sayang dengan hubungan persahabatan yang terjalin, takkan la langsung tak ada semangat mahu bertegur sapa kan?

kalau kita berselisih faham dengan teman baik sendiri, yeah memang susah sangat mahu betulkan. memang terasa kekok untuk menegur. but, cuba kita ingat balik bagaimana persahabatan itu mula terjalin. ingat balik kenangan indah ketika menyulam persahabatan itu, so takkan tak sampai hati untuk memujuk? kalau berjaya dipujuk, insya-Allah, persahabatan antara dua sahabat itu akan lebih kukuh sebelumnya.

iz @ aako89 said...

terima kasih ya..hurm,terpaksa akui kelemahan ni..memang x pandai langsung utk memujuk..harap2 bolehla jernihkan balik hubungan dengan dia macam dulu balik..betul2 menganggu fikiran..

rizqi beauty said...

kalau mikail merajuk tadi camne pulak??? achik tak peduli kat dia..dia plak duk ngendeng2 sampai merajuk... huhu :(

iz @ aako89 said...

itula pasal,kan?hurm..punyalah meraung ..pujuk dukung jap,elok je haa..hehe..macam2 la mikail ni..kuat merajuk rupanya..x sangka betul..