usahakan sendiri..


salah satu sifat yang iz x brape berkenan ialah sifat suka bergantung pada org lain..tapi kalau difikirkan semula,sape je yang suka??sape pon x suke sifat yang macam nih..huhu..bukan nya maksud iz kita perlu bergerak sendiri tanpa perlu bergantung pada orang lain,kerana ni sifat manusia yang ego,tak mo bergaul la pulak..ni dah kes lain pulak..

iz cuma tujukan pada mereka yang bergantung sepenuhnya kepada seseorang..walhal ia selebihnya layak untuk bergantung kepada yang lebih selayaknya,yakni padaNya..percayalah kalau kita bergantung pada sesama manusia sepenuhnya,kita akan menyesal dan akan banyak merugikan masa sendiri..cuba usahakan sendiri apabila teringinkan sesuatu,dari mengharap pada seseorang untuk mendapatkan nya..buat apa mengharapkan pada sesuatu yang x pasti..

lagi pun kalau sesuatu yang nak tu,kita usaha untuk mendapatkan nya sendiri, baru macam kita lebih menghargainya..perasan kan??tul x..sebab apa camtuh,mungkin kerana kesusahan dalam memperolehinya..iz nasihatkan pada kwn2 iz,kalau nak kan sesuatu,usahakan sendiri..yang lain, berdoa la agar dapat apa yang dihajati..okay..just nasihat tuk peringatan diri iz sendiri dan rakan2..peace (^_^)...

4 comments:

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

berdoa kan adalah salah satu cara yg terbaik :)

iz @ aako89 said...

kan..semestinya..senjata org mukmin..

eja said...

salam tertarik pada tajuk ni..setuju sgt2 pada pandangan awak..allah & nabi plg benci pada hambanya yg malas dan menginginkan sesuatu dgn cara yg mudah tanpa usaha..teringat pada kata2 ini bila kita usaha lebih kita akan dpt lebih..dan berdoa pada allah,bila kita minta 1 pada allah allah akan memberikan 2 pada kita krn sifat allah itu maha mengasihi,maha pemurah dan maha adil (^_^)

iz @ aako89 said...

malas tapi nak jalan pintas..hurm,menarik poin tu utk dikupaskan..kan??hehe..betul cakap eja,tepat sekali..leh amik pengajaran,hehe..