mai kongsi pendapat.

Assalamualaikum sahabat..apa habaq?moga ada la yang membaca entry kali ni..iz betul2 harap agar dapat sama2 kita berfikir apa yang iz cuba sampaikan..hurm,serius sangat bunyi nya..namun harap dapat dibaca tanpa berfikir yang bukan2 kerana iz cuma sampaikan apa yang iz pendamkan selama ni..

sejak akhir2 ni,macam ada satu budaya yang mengamalkan pemikiran terbuka aka open minded yang sampai ke tahap memandang serong dan salah faham terhadap agama islam..iz bukan lah seorang yang layak untuk meng'hentam' golongan2 seperti ini kerana iz pasti,iz juga manusia yang banyak melakukan kesilapan dan dosa2..namun atas nama sahabat dan teman seagama,iz terpanggil untuk berkongsi pendapat mengenai perkara ini..

bila agama dikatakan sempit, bila kebebasan mengatasi keterbatasan dalam agama, bila yang salah dianggap betul dengan mencari alasan2 tertentu, bila yang salah menggunakan sebab orang lain pon wat salah, bila dan bila macam2 lagila..terlalu banyak untuk dibangkitkan..memang pahit untuk ditelan,namun yang salah tetap slah wahai sahabat..jangan sekali-kali ditegakkan benang yang basah..

iz bukan nya apa..iz takut jika perkara ini berlarutan, ia akan berjangkit pada adik2 kita, anak2 didik kita, kawan2 kita dan orang disekeliling kita amnya..yup,iz pasti memang susah untuk berubah sepenuhnya..namun cubalah berubah sikit2 ataupon cuba untuk berubah..jangan sampai kita berada pada tahap berbangga dengan kesalahan@dosa yang kita lakukan..jika tidak malu dengan orang lain,sekurang-kurang nya malulah dengan diri sendiri..wokay sahabat?

cukuplah pendapat iz mengenai perkara ini..iz kalau boleh nak gak tau pendapat korang mengenai perkara ini..sekadar perkongsian kita bersama..moga yang baik dijadikan pengajaran,yang buruk tegur2 la iz..iz bukan nya pesan untuk sang 'sahabat' sahaja,tapi utk diri iz sendiri..jadi kalau ada iz terkasar bahasa,iz mintak maaf yer..salam sayang dari cintailmu89..

4 comments:

cik dibadeebut said...

yg penting pe yg kita wat mesti berpegang pd ajaran agm kita.. dan berpegang pada al-quran n hadis dan mengamalkan sunnah Nabi Muhammmad s.a.w... setiap org melakukan kesilapan.. dan tak semua kesilapan tu kita nampak sendiri... dan kita yg sedar atas kesilapan org tu..klu leh nasihat la secara berhikmah... aku pon bkn baik sgt... yg pasti aku cube utk berubah...

iz @ aako89 said...

kan..sebaik nya..tapi itula..bab yang wat salah,xnak ngaku salah..bangga dengan salah lagi ada..ak x tuju sape..cuma ada terjumpa la gol camnie..

aien_nad said...

btol la tue...tp atleast jgn la kte pkir ngan ksalhan die yg 1 maybe xtutup aurat(ain mention kn)kte dh pkir die nie dh teruk...mgkin tue slh die la kn,tp mane tau ad bnyk kbaikan yg tselindung bbanding ngan org yg mnutup aurat....xmusthil jgk satu hri nnt die akn tbuka hti utk btaubat,jgn ssuke hti je kte mnilai org dgn skli pndagan je...n jgn pkir bla kta nie dh mnutup aurat,dh kira bgus sgt..kdang2 dgn hny bkata lam hti dh mnunjukkan kburukan kte..ain bkn mnyokong org yg xmnutup aurat tp just pndagan...

iz @ aako89 said...

betul..faham maksud yang ain sampaikan..mekasih sudi bagi pendapat..